lördag 10 maj 2008

Jag passar på...

...medan det fina vädret tillåter, att vara ute i naturen och se mig omkring på något i denna världen som alltid har sett likadant ut; just naturen. De höga, gröna träden och bergen. Vattnet i bäckarna och solstrimmorna mellan grenarna. Detta fanns också för hundratals och tusentals år sedan och binder samman tiden. Så kände jag idag när vi promenerade vid kanten av Hunneberg.
Vår väg kantades av underbar natur!

Solstrimmorna kommer faktiskt igenom trädkronorna på sina ställen.

Härligt, porlande vattenljud.

Viloplats.

Så sköra och bedårande!

En charmig bro över en lite större bäck.

Röda löv bland alla gröna.

Tror ni att detta förhållandet fortfarande håller?

Skiffersten. Här finns grottor där man brutit skiffer förr.

Jag samlar på dessa dagar. "Det här är livet", sa jag till min sambo när vi gick hand i hand på stigen. Han och jag och en ledig dag!

Kramar Annika


8 kommentarer:

Vända blad sa...

Härliga bilder, man riktigt känner hur vinden susar i trädkronorna...
Hoppas ni får en fin helg!
Kram Maria

Mjuka sa...

åh jag älskar dina bilder
kramar malin

Anonym sa...

Naturen är magisk! Man känner sig stark och som ny när man varit i naturen en dag det finns så mycket kraft där och såå vackert. Fina bilder, kram Katta

Anonym sa...

Oj då jag glömde vist att svara på din fråga om parasollerna. De fick jag av min moster för en himla massa år sen. Men de har liknande på bla SPITI. Kram Katta

marie sa...

vilka underbara bilder...
och du har med mina favoriter -förgätmigej

vi har så många i trädgården och jag beundrar dem omättligt

snart så försvinner de men som tur är så tar annat vid...

naturen är fantastiskt vacker i sitt sammanhang och i närbild, sann njutning och kärlek

syns i dina bilder
tack

AGENT 77 sa...

Hej Annika!! vilka fantastiska bilder naturen är underbar den ska man ta vara på njuta av..tack för din snälla kommentar..jag börjar på MIO tisdag..ser fram emot de..kram på dig E

Marie Söderberg sa...

vill ut i skogen..känner att det bara spritter i kroppen när jag ser dessa bilder..härligt

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

Hello ...
thanks for being session. If you put your blog among my favorites. Now we are at home ..
Hello again and Good Friday

(My English is very bad ... sorry!)