måndag 19 maj 2008

Nytt i vår lilla hall - ett litet bord!

Jag har någonstans sett detta gjort tidigare men jag kommer inte ihåg var... Men jag vet att jag genast tyckte väldigt mycket om idén och har tänkt prova själv. Helst skulle jag velat haft större bord och större hall men det är svårare att ändra på :) så jag har istället skaffat ett litet bord. Tanken är alltså att dela bordet på hälften så att det blir ett halvmåne-bord eller att det ser ut som det växte ut från väggen.

Här är bordet - kostade en hundring på lokala loppisen. Brorsan hjälpte mig att såga bort ett ben och en del av bordsskivan så det kan lutas mot väggen.

Efter 3 lager färg blev det så här fint!

Ny ljuslykta och våra nyckelringar till vinden och källaren.

Snygga spiror :)

Jag blev så nöjd med resultatet!

Och till min sambo: jag köpte en ny ljuslykta igår när jag var på Coop. Den var på extrapris så jag kunde inte lämna kvar den där... Och den passar mycket bättre här än på Coop! I love you!

På återseende! Kram Annika

6 kommentarer:

AGENT 77 sa...

wow säger jag bara..åh så fint de blev..nu ska jag göra utmaningen..ledsen att det dröjt så..ha bra v...kram E

AGENT 77 sa...

Tack de går bra,men håller just på att lära mig deras data system..puh!!
hoppas att du får en silver häst ändå då...hitta denna på bild i nån webb butik..kram E

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Det vart så fint och jag gillar iden med att såga itu bordet.
Kram Irene

karofina sa...

skiiiit snyggt!!! de där nyckelringarna blev jag helt kär i, har du gjort dem själv??
puss o kram!

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

Hello Annika,
the evening arrived tired and wet rain.
I wanted hoped a happy week.
Nino

Paulo Lopes sa...

I have the same problem with the swedish language. But i'm gonna try to translate that post to you.

"I will be waiting for you
in a corner of my life
while watching you
sweetly jumping
spreading and demanding
for hapiness
like a flame
Jolly
quiet
like a child"

I like photo better :-)

Thanks for your comment.