onsdag 28 maj 2008

Fasad på hjärnan...

Det jag funderar mest på just nu är fasaden på vårt hus. Vi måste byta den på södersidan och då ingår ju att välja färg på huset... och utseende på fasaden... Antagligen blir fasaden byggd ungefär på samma sätt men vilken färg ska huset ha??? Har ni några förslag så kasta in dom i förslagslådan med en gång!!!
Vi har väl några ideér men det är alltid intressant med fler!

Idag var jag hos mamma och pappa och tittade på deras fasad och färgval. Här är gaveln:

Mysig entré på framsidan av huset (obs! EJ piffad):

Sedan tog inspirationen slut och jag hittade en annan fin sak inomhus istället. Ljusstake a la shabby chic!

Och en snygg ryamatta de köpte i julas i butiken jag jobbar i. Den heter Glamour och finns på Svenska Hem! Härligt mörklila är denna men den finns i fler färger.

Ja, jag fortsätter att fundera...

Vi ses! Kram Annika

7 kommentarer:

In my house sa...

Godkväll,,, Erat hus ser super mysigt ut!
- Ja kanske ä dum, men jag gillar de bruna! helt vitt är ju super fint! de hade ja haft om inte vårat va tegel :( Har en kompis dom har målat sitt hus svart med vita knutar och nåt grönt på! låter konstigt men de blev super fint oxå!
Numera kan man ju gå in i målarbutiker med foto på huset, så kan dom ändra färg och sånt i datan så att man verkligen får se hur de blir! Gör de vett ja...

- Ooohhh, snart få du mä ligga på alla fyra i trädgården i mörkret :) hihi! visst ä de härligt, jag njuter av att få gå omkring med skortkärran och rensa...

Natti natti kram j

In my house sa...

Ojdå,, glömde skriva att ja, de ä IKEA lampan som vi har i köket,,, visst är den fin! och jag tror att den ä rätt billig oxå! :) :)

In my house sa...

Haha,, nu kanske du tänker att jag inte har ett liv,,, som svarar så snabbt,,, FÖRKLARING: sjukskriven och datan står alltid på... så man kikar in då och då...

- Nädå,, menade ju inte dum på negativt sätt,,, utan ja trodde inte ni gillade de bruna!
Brunt med vita detaljer hade ju blivit superfint,,dom nya husen är ju ofta svarta el bruna numera... Billigast hade ju vatt att ha de brunt och vitt! och tror el vet att de hade blivit super!
Virtt, så menar jag precis allting vitt, finns ett hus i stan som e de,,, och dreglar varje gång vi kör förbi :) hi...

- Nu vid 1 så ska jag för första gången till någon som är kognetivbeteendevetare, hmm vad de nu är egentligen! har fått remiss dit pga: min mage. Har lite svårt att tro på sånt, men men! sen ska jag till min syster och gosa med lille bebben " Alex" mysigt!

Kramar om dig! j

hemtrevnad marie sa...

Nämen grattis så roligt med hus!!!!
Huset har helt klart potensial!!!
Jadu ,färgsätttning är verkligen både superkul och supersvårt!!
Gillade verkligen dina föräldrars färsättning...och entren var jättefin.
Gillar inte gula hus egentligen förutom denna ljusa gula den är jättefin!!
Speciellt med det gröngrå?..runt fönstrena!
Ert hus är ju brunt...så det är ju rätt så kostsamt att måla i nån ljus färg, då man får måla så många lager.....
Själv vet jag ett mörkt hus som är superfint...har faktiskt varit med i Drömhem och trädgård förra sommaren nr 5 tror jag.....det är svart med röda foder och gröna spröjs...jättefint!
Vi ska måla vårt hus..eller iallfall delar av det i ljust grönt med mörkare gröna foder och fönsterbågarna i rött.
Egentligen ville jag ha vitt runt fönstrena och rött inuti...men vi köpte en mörkgrön dörr på halva priset...så då fick man tänka om lite....
Ska bli kul att se vad ni väljer!
Kram på dig!

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Herre vad roligt ni ska ha nu med alla planeringar o funderingar kring erat kus! :D Hmm.. Alltså det där huset skulle passa i så många färger, men jag hade nog valt något som är lätt att hålla efter o som inte behöver en massa skrapande o så... För ärligt talat, måla är kul en inte det som kommer före? :p Tycker det är snyggt med olja o sånt som gör att träet syns igenom. Falu röd är alltid vackert o nu för tiden finns det väl i falugul o vit.. Eller har jag fel? ja ojoj. Det är verkligen en smaksak! Trevlig helg

Hemma hos Razzel sa...

Sitter i samma båt själv! Visserligen inte nytt hus men det är 17 år sedan vi målade och nu behövs det igen.. Har tvekat ett par år eftersom jag nu bor ensam med barnen, - men nu är det dags. Ska åka och hämta färgprover på måndag.. Grönt tror jag, eller så grått....
Lycka till!!

hemtrevnad marie sa...

Vitt blir nog jättefint...så mycket bättre då när ni ska byta fasad...
svagt lindblomsgrönt är väldigt fint till vitt...och rött förstås...jättefint på fönsterbågar till ett svagt grått foder och vitt hus!
Ni får säkert till det bra!
kramis