måndag 5 maj 2008

En salig blandning!

Nu blir det lite blandade bilder från min lägenhet:

Här är ett fint glas från en ljuslykta mormor haft. Jag vet inte hur foten såg ut men jag ställde den i fönstret med ett blockljus i.
I hallen hänger dessa hjärtan-krokar. Älskar min gröna sjal och den vita stickade har min moster gjort på beställning från mig!
En "vind-snurra" (fick just en blackout, vad heter dom?!?) som förr om åren alltid hamnat i balkonglådan men nu fick en ny plats i köket. Det blåser inte i köket...
Den här har jag alltid beundrat hemma hos mormor och nu har jag fått den! Hon berättade att den hade hennes mamma blommor i. Jag har aldrig sett något liknande och jag funderar över hur blommorna ska vara i den här...
Vepa från Ekelund. "Kust" är namnet på den. Att ha miljöbilder hemma är lugnande har jag läst så jag införskaffade denna och jag håller med. Den ger ett lugn när man ser på den. Den är lika hög som jag är och jag gillar när saker syns ordentligt!
Vissa saker följer en var man än hamnar för att man vill det! Det här tidningsfacket har jag gjort själv. Det är säkert 12 år sedan! Det var grönt från början men efter ett litet tag fick det bli vitt. Redan när jag var 15 hade jag lite shabby chic på mitt rum. Och nu, efter två flyttar älskar jag den fortfarande och den passar in bättre än någonsin! Bakom fransgardinen finns köket.

Hoppas att ni har haft en bra måndag - trots att det är måndag... Men nu är den ju snart slut - så jag önskar Er en trevlig tisdag!

Kvällens gullmoln fästet kransa.
Älvorna på ängen dansa.
Och den bladbekrönta Näcken
Gigan rör i silverbäcken.

E.J Stagnelius

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kul att kika in hos dig, här är en till som längtar till sommaren.Kika gärna in hos mig:

Kramis Tess

tildaochmamma.blogspot.com

AGENT 77 sa...

Hej hoppas att du haft en bra dag hos konkurrenterna ha ha Tack snälla för grattiset jag blir jätteglad!!Hör av dig om du är i gbg nått så kan vi ta en fika o snacka inredning o byta ideer!!

kram E