lördag 17 maj 2008

Nya varor och gammalt som blev nytt!

Ja, det dyker upp en hel del nu under sommaren till vår butik. En del tycker man om, en del tycker man inte om... Men de här byråerna föll mig snabbt i smaken och mina arbetskamrater visste att jag skulle älska dem! Och kanske gör Ni det också :)

Julia heter dessa och kommer från Batavia

Handtagen är ju fantastiskt fina! Som snäckor!

Handduken kommer från Ekelund. Serien Julia finns i vitt och svart.

Idag på eftermiddagen blev vi bjudna på grillspett hemma hos min sambos föräldrar. Allt smakade jättegott - som alltid! De har stylat om lite i köket och bl a blev en handukshängare ommålad till vit! Förut var den i furu men så här mot en vit vägg blev den ju så himla fin!

Det här fina förhänget är broderat av svärmor själv! Och mönstret har hon ritat på egen hand också. Blommorna kommer från en tapet de haft tidigare och gjordes för att matcha då - men den passar minst lika bra nu! Hon har broderat på ett gammalt lakan och spetsen finns kvar men den glömde jag att fota...

Idag har vi varit ute på fler äventyr och lagt grunden till fler projekt som jag kommer att visa så småningom. Jag har ibland så mycket ideér att inläggen inte räcker till...ja, ibland skulle jag kunna göra flera inlägg samma dag men jag sparar lite på dem ifall jag får idétorka någon dag :)

Ha en härlig lördag!

Kramar A

5 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Hörru hallå i lördagsnatten typ :p Vilka supersnygga möbler det var i den Julia-serien du, förstår att du föll som en fura, fast i vitt! :p Undra om vi har nån som säljer dem här i vår stad! Måste checka upp.. Ha en underbar fortsättning på din helg!

Jes/Vita villa vila sa...

Verkligen supersnygga möbler!! Förstår att du föll pladask för dem :)

Tack snälla rara du för dina gulliga ord på min blogg!!! Blir så glad & varm i hjärtat!

KRAM Jes ♥

PS! Din blogg är verkligen urmysig!

Unknown sa...

Hejsan!
Åh så mkt tjusgt det verkade att vara!
Ha en härlig söndag! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anonym sa...

Underbara möbler. Vad är det för butik? Kram

Rosa Hemmet sa...

Ajaj! Fy på dig, inte får man ha sia saker i lådor ;) Ha en underbar söndagkväll! Åh vad jag vill ha de där möblerna du visar *drömmer*