fredag 23 maj 2008

Min omgivning!

Så här ser det ut runtomkring huset från vår balkong. Tänkte passa på att ta kort på det finaste eftersom vi troligtvis kommer att flytta snart till ett eget hus! Bara inte besiktningsmannen hittar en massa dåliga saker med huset... *hoppas inte*
Gula Villan är ett vandrarhem som ligger precis bredvid oss. Jättefin byggnad! Syrenerna luktar gott ända till vår balkong!

Här är parken på andra sidan huset. Jag har alltid tyckt de stora, höga träden har varit så fina!
Detta huset hade jag gärna bott i. Kolla burspråken med kryssen i fönstren! Men nu får jag ju titta på huset istället. Har gillat de här husen sedan jag var liten.
Till sist: mitt senaste loppisfynd. Ville ha en så´n här lampa då jag har två ljuslyktor som är likadana. Min sambo förstod precis varför jag köpte denna! I love you!
Den första saken som jag har köpt till det nya huset - den kommer passa perfekt!
Nu ska det solas lite och kanske kikas lite på loppis igen... Ikväll blir det vin och ostbricka hos en vän! Kramar!

5 kommentarer:

::fina:: sa...

Hejsan, nää vad roligt att ni kanske blir med hus! Hoppas det går igenom besiktningen. Hoppas på fler glada nyheter snart då!
Vilka fina omgivningar, du. Gula Villan var väldigt likt mina föräldrars hus - tror till och med det är samma gula nyans! Vad mycket fina möbler där finns i affären du jobbar, gillade verkligen serien Julia jag med! Åh så många fina inlägg jag har missat hos dig, känns som om jag är helt begravd i skolarbete för tillfället. Men om ett tag så... bara lite, lite till så är det fääärdigt! :-)
Ha en toppenhelg å lycka till med huset! Kram, Josefine

AGENT 77 sa...

fantastisk vacker byggnad åh jag gillar såna hus..va åh ska ni köpa hus wow va underbart...hoppas att du får en skön helg!!!

kram E

Cecilia sa...

Hej! Kul att du hittat till mig!

Vad spännande att snart flytta till eget hus! Måste klia i fingrarna redan! ;)

Härlig utsikt ni har då, med doft av syren.....

Ha en bra helg!
Kram Cecilia

Anonym sa...

Hej!

Åh så kul att ni kanske ska köpa hus! det är helt underbart att bo i hus och ha en trädgård att pyssla i... finns det nåågot skönare att kunna sitta ute på en altan/terass och mysa på kvällskvisten på sommaren =). Håller tummarna för er att ni hittar något :).

Ha en härlig fredagskväll!
Kram Hanna

Anonym sa...

Vilka vackra hus och så med syrenbuskarna man blir lite sentimental det är liksom så tidlöst.Vacker lampa viste inte det fanns såna lampor har ju själv en massa såna lyktor.Ha en bra helg,kram Katta