torsdag 1 maj 2008

1:a Maj och bara regn...

...och regn och regn. Men nu ser jag att det har slutat och blivit lite ljusare på himlen. Så´n otur när man är ledig idag men ska jobba en vecka i sträck från och med imorgon. Jaja, att solen skiner överhuvudtaget är ju underbart!


Idag åkte vi till vår husvagn för att kolla hur de nya dynorna skulle bli. Vi har inte riktigt alla än men nästan. Min sambo satte upp en vimpel jag gjort, på väggen och vi fick en försmak av sommaren - trots hällregnet utanför... Husvagnen står i en maskinhall på landet hos mamma och pappa så där står den skyddad. Ni kan se en bild på den på min blogg nu.


Men idag ska jag visa det supercharmiga badrummet i husvagnen. Det är blommigt och gult! Snacka om semester med stil!

Till detta sydde jag ett gulrandigt skynke som döljer vattenpumpen och tanken under handfatet. Jag hittade inget gulrandigt tyg så jag köpte gult och vitt och sydde ihop till de ränder jag ville ha. Och det var faktiskt roligt...?!?

Här ser ni kranen som sitter på handfatet. Också mycket charmig :)

Spegeldörren till badrumsskåpet är detta. Den målade jag vit och satte en ny knopp på. Tänkte att det mer skulle se ut som en spegel på väggen än en dörr.

Efter jag sytt skynket till tvättstället fortsatte jag med denna tvättsäck! Allt måste få en snygg förvaring - särskilt i ett så litet utrymme som i en husvagn.

Dynorna visar jag senare när allt är klart. Jag vill ju få chansen att piffa ordentligt!
Och nu började det regna igen utanför fönstret. Och det ljusa försvann snabbt...

Men hos Er skiner säkert solen ;)

Kramar Annika

7 kommentarer:

Lillasyster sa...

Häftigt med husvagn! :) Verkligen jättefina tapeter.
Håller med om att det inte alls är kul med regn just idag. Blir så förvånad när regnet kommer för det är sol vi vill ha!!! :)

Vända blad sa...

Vilka jättesnygga tapeter! Har inte kikat in på din blogg på ett tag, men du har så många fina bilder...måste titta igenom ordentligt nu! Ha det så bra!
Kram Maria

Rosa Hemmet sa...

Ja det var en gullig tapet o händigt av dig att sy de där ränderna! Hoppas vädret blev bra till slut:)

Kalkstenssommar sa...

Men solen skiner ju här hos dig med!
Va underbart med det gula!!

Kul att hitta till en ny blogg, tack för din goa kommentar hos mig!

Nej, nu skall jag surfa runt lite här hos dig.

Kram L

Ekebo sa...

Kul att du tittade in hos mig och tack för kommentaren. Jag förstår inte att män alltid måste ha en maskin med när de ska göra något, min man är likadan:) Vilken härlig blogg du har! Vi har också en husvagn jag har lite svårt att veta hur jag ska inreda den har du några bra tips.
Ha det gott!
Malin

Vit Spets sa...

Va kul med en husvagn - det gjorde vi alltid som barn men inte nu...
du är händig som syr så snygga ränder... så då kan du faktiskt tova oxå - det är enkelt och du ser resultat fort, tvätta sedan förhand med varmt vatten och grön såpa...
Måste tillbaxs och kika lite till på bloggen...

Andrum sa...

Hejsan!

Vad du är skicklig!...när jag närmar mig symaskinen blir den besatt av självaste KRÅNGELdjävulen...så jag aktar mig!!
Du kan krypa ner till kojs om kvällarna med ett leende och en insikt om att du hanterar detta med skapande..på hög nivå!!

Ha en skön Fredag!
:O)