söndag 4 maj 2008

Längtar ut i solen och sommaren

Jag har jobbat idag och därför missat 4 låånga, härliga timmar i solen... Tänk om jag hade fått sitta på balkongen och läsa era fina bloggar, inredningstidningar, skissa på min nya balkongsoffa (som aldrig kommer att bli byggd) och dricka te. Eller kanske något svalkande kanske... Idag hade jag kanske kunnat få lite färg på min bleka näsa!
Inga kunder kom det heller. Jag vet precis vad de gjorde!

På min obefintliga "hörnbänk/soffa" vill jag ha många härliga kuddar, både att sitta på och luta mig emot. Eller dynor och kuddar. Några härliga filtar eller plädar också.
Här är lite inspiration från Sia:

Hade jag däremot haft ett hus hade jag gått barfota på gräsmattan en liten stund och sedan satt mig vid utegruppen och läst, solat och bara varit där!Här kommer sommarkänslor från Rice:
På kvällen skulle man ha en inglasad balkong eller uterum med mycket lyktor och fina ljusslingor. Här skulle vi ha ätit en god middag och druckit ett glas vin och , igen, bara njutit av vår lediga Söndag!

Här kommer lite sommarinspiration till:

Jag ligger vid havet
och lyssnar på sången
av vågskvalpet.
Känner doften av tången.
Jag prisar min dag
likt en aningslös slända.
Ingen ska komma och
ingenting ska hända.


Brita af Geijerstam

Missa inte att ta ut Egen Tid!

Kramar Annika

5 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hoppas att din soffa blir byggd, och att du kan sitta där och njuta av solen.
Kram Irene

Rosa Hemmet sa...

Vad härliga inspirationsbilder du bjuder på i detta inlägg, så mkt härliga färger! :) Visst är det kul att drömma om hus o vad man skulle vilja göra? drömmarna håller hoppet uppe! :p Tallrikarna kommer jag att använda även till vardags för att njuta dem fullt ut :) Ha det fint! kram

Paulo Lopes sa...

Hello Annika. Thank you for your kind words. Please feel free to use any of my photos, just notifie me if you can. You can also follow the link "Paulo Lopes" (that's my name) and find some other pictures. If the watermark in any of the photos becomes too much annoying for your purpose just let me know.

Ekebo sa...

Fina inspirationsbilder! Tack för tipsen till husvagnen, våran är ganska ljus och har rosa dynor. Jag hade inte tänkt att byta klädsel på dem men jag har lagt ut lite vita plädar, det blev ganska bra.
Ha det gott!
Malin

IKT i min vardag sa...

Vad kul att se hur du piffar i husvagnen. Jag visar bilder på vår piffade villavagn just nu.

Kram Linda