onsdag 14 maj 2008

Onsdag: Eld...

Det fanns inte mycket av detta element hemma hos oss... Visst tänder vi lite ljus på kvällarna men nu är det så ljust så det blir inte riktigt lika mycket av den varan nu heller. Och det var stört omöjligt att hitta trekantiga former här hemma! Men rött har jag i alla fall :)

Ljusstakar jag fick på Alla Hjärtans Dag av min romantiska sambo!

Ljusstakar som står i en trekant på tv-bänken...

Ett härligt, skimrande tyg från Scan Aprima som säljer möbeltyger, gardintyger, skinn m.m.

Försökte titta i min egen Feng Shui-bok efter fler tips om vad som tillhör eldens element men Ellas inspiration hade fått med allt. Så jag får kanske fundera på mer av detta element i fortsättningen...

Men nu till utmaningen jag fick av Malin med bloggen Ekebo.

Nämn 3 namn du går under: Mini, älskling och Annika

Nämn 3 saker som skrämmer dig: sjukdomar, det ökade våldet och att förlora nära och kära.

Nämn 3 saker du gärna har på dig: kjol, mina nya Nike-skor och en blus från Indiska som min kusin gav mig i julklapp.

Nämn 3 sanningar om dig själv: Jag är morgontrött men kvällspigg, jag är glömsk och så vill jag alltid att saker ska göras snabbt - inte så noga om det inte blir perfekt.

Nämn 3 saker du verkligen vill ha: ett hus med trädgård, god hälsa och ett lyckligt liv med min sambo!

Tack Malin för utmaningen - jag fick dessutom lära känna mig själv lite bättre. Nu skickar jag vidare den till Design by e om du är sugen på ytterligare utmaningar?

Tack för idag! Kramar Annika

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fint du har här på din blogg. Alla hjärtans-ljusstakarna är ju jättefina!:-)/Elin

Lillasyster sa...

Vilket härligt tyg! Kram Jenny

Rosa Hemmet sa...

Vilka söta ljusstakar du fått av din romantiska sambo! :) Kärlek är så underbart o man blir lite yr såhär på våren :D Ha en underbar dag du eldiga kvinna! :)

Ekebo sa...

Kul att du antog utmaningen, nu fick jag lära känna dig lite mer. Fina bilder på veckans tema!
Kram malin

AGENT 77 sa...

Hej!!
Åh tack men nej det kortet är från i lördags fick i present att gå på en styling+fotografering...tack för utmaningen,kul!!återkommer o gör den sent imorn kväll..tack de går bra på jobbet mycket nya intryck o osv jag känner mig rätt trött o har tyvärr inte hunnit göra nått på min blogg denna v,men det blir imorn kväll el fredag för jag ska va ledig fre-sönd så skönt!!hoppas allt bra med dig..ha de gott!! kram E

In my house sa...

Hehe,,, det blir nog våran vovve som får en rosa säng =)
- Du ser,,, man är ju tossig,, köper saker utan att veta vart man ska ha den el nåt... Men den va ju så SÖT....

Natti natti J

Galleri MochB sa...

Vad roligt att du hittade in till mej...:O) Intressant med temafoton. Ibland vet man inte vad man har före man börjar titta efter...