söndag 11 maj 2008

Snart kan vi campa om vi vill!

I helgen fick jag lite mer gjort i husvagnen. Jag började sätta i knappar i dynorna, vilket jag aldrig gjort förut. Så jag har sett till att vara väl förberedd med rätt utrustning. Jag skaffade en lopsnål hos en tapetserare i sta´n och han klädde nya knappar åt mig med lopar till. Men det var ändå svårt... men ju mer man tränade desto bättre gick det. Än är det många dynor kvar att fixa men det ska väl inte ta alltför mycket tid hoppas jag.

Lopsnål av enklare modell:

62 knappar

Den första jag satte i!
Här hamnade vimpeln som jag gjorde för månader sedan. Fint!
Nyckelknippa - allt i enlighet med det marina temat!

Nu ska jag bara ta det lugnt efter jobbet och fundera på vad jag ska visa imorgon på temavackan som Ellas inspiration har hittat på. Häng på vet ja!

Kramar Annika

5 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Vad duktig du är som fixar sådana snygga dynor själv... Tack för din kommentar hos mig. Jag har varit noga med att vattna olivträdet så att det aldrig torkat ut helt. Det står ljust men inte direkt soligt. Förra sommaren fick det stå ute men resten av året har jag det inomhus. Nu har jag klarat det över ett år i alla fall. Lycka till med ditt olivträd. De är ju så fina.

lottens vita och gröna sa...

men värsta sömmerska, sååå fint, vilket fint genomgåender tema i husvagnen! blir ju kanoners! varmkram lotten

Ekebo sa...

Vad fint ni får i husvagnen! Jag har skickat en utmaning till dig. men bara om du har lust!
kram malin

In my house sa...

Hej och Hallo!!!

- Hehe,, vi har oxå en husvagn! Jag tycker de är jättemysigt att åka iväg med den!!
Härligt med sommar...... Kram j

Anonym sa...

Har du tips till en nybörjare som ska klä om dynorna och sy nya gardiner i sina föräldrars husvagn?

Hur fixade du med knapparna?

Mvh Maria

ohvo86@hotmail.com