fredag 2 maj 2008

2:a Maj och lite bättre väder!

Ja, idag blev det fint väder igen. På eftermiddagen kom solen tillbaka men ingen värme hade vi alls. Jag, sambon, mamma och pappa åkte och tittade på fotboll och det var väldigt kallt. Brorsan spelade och de vann med 3-2! Duktigt!

Och ja, jag har köpt mer blommor igen! Kan ju inte låta bli när det ligger en så fin butik precis vägg i vägg med jobbet. Det är så lockande att gå in och titta på alla fina arrangemang och möjligheter som finns i växtvärlden!

Jag valde ut tre ganska olika växter. De är som smycken!

Lådan är från loftet på en maskinhall pappa köpte av en granne. Det finns några skatter kvar däruppe som undertecknad snart kommer att ta hand om :)

Jag målade krukorna vita igår kväll i regnet på balkongen... Det gick det med! Se bara så fint!

Och mina 3 pelargoner i fönstret blommar allihopa tillsammans. Så fina i vitt och dessa har små röda prickar innerst på blombladen. Som ett fyrverkeri i fönstret.

Nu hör jag att det är dags att väcka sambon i soffan och peka honom i riktning mot sängen... Trevlig helg, alla!

Kramar Annika

5 kommentarer:

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

Beautiful images ... is a beautiful blog ... congratulations

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

An affectionate greeting for a good night.
Thanks! Ciaooooo !!!

::fina:: sa...

Vad härligt med lite nya blommor, jag skulle också behöva lite nya.. mm trälådor är jag också svag för! Tack för dina goda råd angående soffan, du verkar kunna din sak! Jättesnällt! Jag blev särskilt glad när jag upptäckte att soffan jag sett ut uppfyllde alla de kriterier du räknade upp :-) Hoppas du har en härlig helg, ser att du kommit långt med inredningen av husvagnen, ser fräscht och trevligt ut!
~Josefine

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Fint med trälådan det gilar jag!!!

hoppas du får en skön fortsatt heg!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

mamma-millan@live.se
maila får du inbjudan till blogg om du vill!

Rosa Hemmet sa...

Vad fint det är med en massa blommor i olika former! Det är så kul nu att pelargonerna börjar att komma "tillbaka" för de är ju verkligen ursnygga och definitivt mycket mer lättskötta än orkideér! Trevlig helg! Snyggt när du målat krukorna:) kram