måndag 12 maj 2008

Temavecka: De fem elementen

Nu är det tema på bloggen igen. Ellas inspiration har startat den och det efter feng shui. När jag började kolla runt i lägenheten efter vatten insåg jag att jag nog har för lite av detta element. Kanske skulle fundera på att ta in mer för ännu bättre balans. Men jag fick ihop några bra bilder. Och eftersom jag bor nära västkusten blev det lite kustinspirerat.

Glasvaser att hänga i fönstret. Här med pelargon, strandfynd och pärlor.

Härlig blå färg i en tavla.

En kokbok jag fick i present för några år sedan. Tyvärr har jag aldrig provat något recept...men jag vill gärna!

Underbart sommarfoto från 2006 då vi tältade på Lökkens Strandcamping i Danmark. Min sambo tog åtskilliga kvällsdopp medan jag fotograferade.

Vågor på det skimrande nyckelskåpet i hallen.

Jag har också fått en utmaning skickad till mig från Malin med bloggen Ekebo och den ska jag helt klart anta, men jag ska klura lite på mina svar först!

Idag är det inte fullt så varmt ute som i helgen, bara 12 grader i skrivande stund. Men det gör inget för då får jag chansen att ändra om lite på jobbet på andra våningen. Den är annars inte rolig att vara på för där blir jättehett när det är varmt ute. Vi har nämligen ingen AC...

Fortsatt trevlig dag! Kramar A

6 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Vad härligt med temavecka igen... Å härliga bilder du hittat på dagens tema! :) Själv är kameran trasig lagom till detta :( Hoppas att du haft en underar helg! kram

Anonym sa...

Hej!

Ja visst är det snyggt med svart och vitt! jag bara älskar det!

Åh vad kul med temaveckor igen, jag funderar på att gå med i det :). Fina bilder!

Ha en fortatt skön vecka!
Kram Hanna

Vitt är vackert sa...

Hej!
Ååå vilka härliga bilder!!
Buren är köpt på Åhlens!

Ha en fortsatt fin dag!

Kram Ellinor

K sa...

Hej har just kollat in eran husvagn ååå jag blir ännu mer sugen...Vi har pratat lite om d...fantasin skenar ju iväg direkt...Tänk att inreda en, känns lite lagom... ;D coolt med gult o vitt !
De andra tygerna var jättefina!

Ekebo sa...

Vad skoj med temavecka! Funderar vad jag skulle visa om jag skulle vara med, det är svårt, dina bilder passar jätte bra!
kram malin

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

Developments an issue that I understand ... Good work and good week