torsdag 12 juni 2008

Utmaning

Elisabeth på bloggen Design by e ville veta mer om mig så jag bestämde mig för att anta samma utmaning som hon har gjort :)

1. Vad gjorde du för 10 år sedan? Jag var 16 år och gick på gymnasiet, första året. Så vid den här tidpunkten valde jag inriktning till år 2 och 3 på min utbildning. Jag valde Företagargymnasiet och det blev en resa jag aldrig glömmer!
2. 5 saker på min "att-göra-lista" idag: Jobba, hem och laga mat - Kyckling Italiano, kanske åka och kolla på min sambos fotbollsmatch, packa lite och så skulle jag behöva städa lägenheten!
3. Snacks jag gillar: Hmm, jag har jobbat bort mitt sötsug så ofta räcker det med en ordentlig och god middag så är jag nöjd. Men en kopp te måste jag ha! Vindruvor gillar jag mycket men ibland blir det ändå en och annan godis från Bridge-blandningen!
4. Städer jag har bott i: Trollhättan och Leksand.
5. Dessa vill jag veta mer om: Ekebo, In my house, Tabergstösen och Rosa hemmet.
Snart dags att pricka av det första på min lista att göra; jobbet! Kram A

10 kommentarer:

Vända blad sa...

Kul att läsa om dig! Har själv fått en jättelång utmaning att ta tag i...Vad roligt med ert hus! det var bra det du skrev om att äta elefanten... lite så känns det här hos oss!
Ha det bra!
Kram Maria

Vitt är vackert sa...

Hej

Alltid kul att få veta lite mer!
Jasså du har bott i Trollhättan minsann. Bor du i närheten nu också tro. Du behöver inte svara om du vill vara lite anonym!! Är bara lite nyfiken. :)

Kram Ellinor

Lina sa...

Hej!
Tack för ditt meddelande! Kikar tillbaka och lämnar ett litet avtryck även hos dig! Ja, tänk vad de finns många härliga bloggar att besöka. Jag kikar snart in igen!

Kul att läsa dina svar på utmaningen, nu känns de som om man känner dig lite mer! ;- )

Må så gott & Trevlig helg!
/ Lina

Gårdsromantik sa...

Ja du ... tänk den som kommit så långt med snacksandet.

Kram Maud

Lina sa...

Hej!
Glömde svara på din fråga om favoritloppisar i GBG. Jag är nästan bara på Erikshjälpen i Mölndal, de ligger nära och bra! Sen är loppisen i Väjern utanför Kungshamn en anna favorit!

Må så gott!
/ Lina

karofina sa...

åh du är ju en riktig finsmakare som äter från brideblandningen ;)
kul att få veta lite om dig :)
kram!

Grodmamman sa...

Duktig du är som håller dig borta från snacks! Det klarar inte jag!:) Kul att få reda på lite mer om dig.
Är det ok om jag länkar till dig?
Kram

Grodmamman sa...

Hej igen!
Självklart får du länka! Jag blir bara glad.
Kram

In my house sa...

hej hej,,, jag har typ oxå en sån kunga krona som du....

- visst gör jag din lilla utmaning,,, om man minns vad man gjorde för 10år sen... hihi! Ikväll el imon!!!

- jag är helt tvärtom,, tänker inte alls på vad jag äter,,, hmmm! du e duktig du. el jo, lite gör ja la,, pga: magen, men de ä ju mer att ja undviker saker som gör mig sämre.. Men de e ju bra att vara lite nyttig,,, och socker är ju inte så bra!!!!
Svammel svammel svammel ifrån mig :)

Kram på dig j

Vitt är vackert sa...

Javisst, va kul med en "granne". Har inte stött på nån i närheten tidigare här i bloggvärlden...
Känner faktiskt igen huset ni köpt från Hemnet. Nu när jag tittar närmare. Kommer säkert bli superfint när ni får sätta tänderna, eller händerna i det. Västra Tunhem är ju jättemysigt!! Visst är det spännande med ett alldeles eget hus!! För ganska exakt ett år sedan var det vi som stod där med nycklarna i handen.
Ha det!

Kram Ellinor