tisdag 10 juni 2008

Tankar om gatsten...

Idag har tankarna gått till gatsten! Jag tycker det är så fint när det läggs i mönster, halvmånar och cirklar på gator och uppfarter. Lite ojämt underlag men det är ju så charmigt :)

Så jag skulle gärna vilja ha det på min tomt och min infart till huset. För mig känns det som att det skulle ge ett välkomnande intryck. Man kan ju med gatsten visa vägen till entré och garage och så vidare. Det blir en naturlig vägvisare så gästerna vet var de förväntas gå.
Egentligen är jag ute efter den gammaldags känslan av gatsten men jag hittade inte så bra bilder. När man vet vad man letar efter hittar man det inte... Men cirkeln här är jättefin!

Så här vill jag att garageuppfarten ska se ut hos mig!

Om ni vet var det finns fina bilder på gatsten - the old fashioned style - så får ni gärna tipsa! Har ni erfarenhet av att lägga sten? Svårt? Jobbigt? Inte värt allt slit?

Här blåser det ordentligt idag så jag får nog kolla balkongen så inget blåser omkull...

Kramar Annika

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har inga tips om var du hittar bilder, men vi har lagt sten, tumlad grå sådan, och vi är jätte nöjda. Klart det är en del jobb, men vi tycker att det har varit värt det.
Hos oss kommer det antagligen bli ett vitt kök med svarta granitskivor och ekgolv. Så här långt är vi ganska överens jag och sambon, men kakel och övriga väggar har vi inte diskuterat än. Vi kommer även att riva en vägg och disponera om köket en del. Blir säkerligen många blogginlägg angående detta!:)
Kram

karofina sa...

oj du funderar på allt ser jag. trädgården började jag inte planera förrän efter ett tag, jo det var ju vissa saker jag vill ha bort så fort vi tittade på huset... men man ska nog bo in sig innan an planerar för mycekt :)
men de där stenarna är riktigt snygga, fast jag hade nog inte vågat lägga det själv, ser rätt svårt ut.
kram!

::fina:: sa...

Hejsan, ja det var en härlig cirkel av gatsten du visade där! Vi pratade jsut om gatsten igår, mina föräldrar vill lägga gatsten på sin bakgård för den där gammaldags innergårdskänslan. Det är ju så charmigt! Jag ve tinte om något ställe med bra bilder men stöter jag på det ska jag se till att tipsa dig! Kram, Josefine

Rosa Hemmet sa...

Tjoppla! Håller med dig om att det är supersnyggt med gatstenar... När man går Runt i Visby på sommaren så blir känslan av mysigt total när man får gå på dessa ojämna gatstenar.. Jag ÄLSKAR det underlaget för det känns levande och omsorgsfullt. Tycker absolut att ni ska lägga det om ni verkligen vill ha det, då är det mödan värt! Men jag tycker oxå att ni ska ta det lit lugnt och hinna bo i er ett tag, men det är lätt att bli ivrig, jag vet! Ha det grejt:)

Södralycke sa...

Hej! Tack för titten hos mig!
Är superfint med gatsten! Skulle vilja ha någon variant att lägga framför vårt hus och garaget.... men det är ett framtidsprojekt :)

Kram Johanna

In my house sa...

Hallo Bruttan!!!

- Hudå,,, jag tänker att gatsten el all sån sten är så väldans dyrt,,, men super fint!!!

Har du/ni klurat nåt mer på den kommande hus-färgen??

Kramar om

Tidsmästarinnan sa...

Hej!
vilken härlig blogg du har! Hit kommer jag garanterat tillbaka!

Dina violer i "containerkrukan" är ju bara för söta, jag har hört att de är perenna om man sätter dem i trädgården, såna vill jag ha!
Mycket annat fint att kika på också hos dig!

Kram!