söndag 29 juni 2008

Avslutning på veckan.

Idag fyllde lillebror B 25 år. Så det har varit kalas i hans radhus. Mycket gäster och trevlig stämning. Så här kommer de sista bilderna hemma hos honom, som jag lovade tidigare :)

Matgruppen i köket. Kryss i ryggen minsann! Från EM Möbler.

"Spargris" från Indiska!

Nykaklat badrum. I spegelbilen ser man de vita kakelplattorna som syns mest i badrummet. De grå är som en bård bakom spegel och kommod.

Lite gott luktande tvålar och vax till frisyren. Fast han har ju rakat av sig håret... hmm...

Den här huvudgaveln har vi tillverkat tillsammans. Den kostade väl ca 200.- att göra... Vi fick alla bitarna färdigkapade på brädgården så det var bara att skruva ihop och måla.

De här trädgårdsmöblerna fick han i födelsedagspresent. Det är 2 set med möbler, 1 bord + 2 stolar i varje set, och detta gör gruppen väldigt flexibel. Idag fick de stå tillsammans.

Snyggt och praktiskt med plastrotting. Passar i trädgården. Till stolarna köpte mamma 4 fleeceplädar istället för dynor. Skönt att sitta på och gott att värma sig i!

Även en solstol i vitt fick han. Har ni provat denna modellen? Den är ganska skön faktiskt :)

Blomsterarrangemang på uteplatsen.

Ja, med detta tänkte jag avsluta den veckan. Nu måste jag fundera lite på vad jag ska göra nu med bloggen då jag inte bor på Dicksonsgatan längre... Men jag behåller nog bloggadressen och har Dicksonska Våningen lite mindre skrivet högst upp och hittar på ett till namn dom passar huset. Eller hur tycker Ni det är enklast att fortsätta? För fortsätta kommer jag att göra!

Kramar Annika

5 kommentarer:

::fina:: sa...

Vad kul med fler bilder från bror dins hem. Jag står fast vid vad jag skrev igår; han har det ju urtjusigt därhemma. Gillar utemöblerna och uteplatsen skarpt.
Jag förstår ditt dilemma med bloggnamnet. Jag tycker absolut du ska behålla adressen eftersom det är den dina läsare nu har bokmärkt. Du kan ju som sagt endast byta själva bloggnamnet i rubriken längst upp. Så skulle nog jag göra.
Lycka till med huset nu! Kram, Josefine

Anonym sa...

Hej igen ! glömde svara på din frågaom betongen.
Jag använder sand eller grus till underlaget,det är inget förm utan jag själv förmar den efter bladen.
Grattis till utmärkelse !!!
kram och lycka till med flyten, vackert och scharmig hus har du.

In my house sa...

Hallu tjejen....

Skänken nedan är ju super fin,, både isvart och vitt... Vad fint din bror har de,,, MEN hmmm, bor han själv??? isåfall är han duktig på att få till de fint...

Bröllopet va jättemysigt,,, man fick lite ont halsen, du vet efter alla olika tal och så,,, och när man ska hålla inne tårar så får jag alltid värk i halsen hihi...

Ha de toppen,,, visst ja, ditt bloggnamn,,, vet inte riktigt... du märker hur du vill ha de sen...

Kramar j

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

Congratulations ... All very beautiful.
I wish a happy and peaceful week

"M" sa...

Sänggaveln blev jättesnygg...bra ide