torsdag 26 juni 2008

Hemma hos:

Min lillebror B!

Han bor nu i det radhus som mormor köpte en gång i tiden. Han har slitit och grejat mycket både i och utanför. Och nu kan jag visa lite av resultaten från arbetet. Jag har bestämt hur det ska se ut och han har grejat :) Perfekt mix! Nej, en del har han lejt bort men trädgården har han gjort helt på egen hand - inte ens jag har fått lägga mig i där!
Den här spegeln är tydligen väldigt populär hos de tjejer som kommer på besök hos brorsan :) Spegeln finns hos Jysk och kostar 350.- Finns nog i guld och vitt också. Tapeten är ny!
Soffbordet är gammalt - från gamlamormors hem en gång i tiden. Passar bra hos brorsan!
Soffa från IKEA.
Brorsan gillar att ha lite roliga figurer här och var och dessa har jag faktiskt godkänt. Även priset från fotbollen i bakgrunden. Liksom min sambo spelar han mycket fotboll på fritiden.

Leksandsstolar. Han ärvde en grupp med 8 stolar plus bord av mormor. Jag klädde om sitsen i julas så nu sitter man på vitt istället för blommigt. Stolen är ljust grå. Vackert! Ny tapet i bakgrunden här också. Snygg konstrast till stolarna!

Här är då trädgården. Helt brorsans verk och idé och jag är imponerad! Att köpa gräs på rulle ger verkligen ett snyggt resultat! Alla plattor är dessutom nylagda av bror själv.

I den här "rännan" rinner regnvattnet är det tänkt. Under stenen ligger en presenning för att leda bort vattnet från trädgården. Det är så vackert och lite Zen-känsla över det.

Här ska vattnet komma ut:

Muren på andra sidan är precis ny den också. Tillsammans med grannen gjorde de denna. Inte så dumt att bo bredvid en pensionerad murare!


Här är sovrummet. Där har han sin kinsesiska krigare. Temat var tänkt att vara japanskt men det blev lite allt möjligt från Asien. Kineser också :) Krigaren är från Jysk den med. Lampan är från IKEA.

Svärmorstunga i svarta krukor dekorerad med sten. De här kan han inte ta död på ens om han försöker! Inte så intresserad av att ta hand om växter men han vill gärna ha dom!

Paneler i asiatiska stilen. Tror att jag beställde de hos Josefssons... Vi målade grått på väggarna härinne. Det gav en enkel men mysig känsla.

I hallen ska denna hatthylla skruvas upp. Den hittade jag på loppis för 75.- och ståldetaljerna och stilen passar bra hos brorsan och ihop med den nya tapeten. Men eftersom tapeten är ny så vill han inte skruva hål i den...

Brevlåda från Bruka Design.

Jag skulle kunna visa mer men detta var nog det längsta inlägget i historien! På söndag är det kalas i radhuset för då fyller han 25 år! Så när han fått mer inredning i present kommer nog kort på det också - om Ni vill se förstås! :)

Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Annika

10 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

åå vad fint han har det, bror din! Med din fina hjälp, förstår man ju :-)
Trädgården var hur cool som helst! Och en massa annat kul att kika på.
Jaa, såklart man vill se mera hörrö!

Kram!

In my house sa...

Va snäll du e :)

Kram j

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Vad fint han har det brorsan! :) Kul att han är intresserad i detaljer och trädgården var ju väldans fin!! Bor han där själv bror din, verkar ju som att du har fått komma med en del kvinnlig fägring iaf!? Fattade det som så, att han bodde i huset själv... Nu håller jag på att lacka mina rosa köksstolar med glitter! denna tiden.... Nu har det snurrat om! :D Tack för tipset om sängbordet men svart blir lite mörkt just där, annars håller jag med om att det blir snyggt med svart o silver! Kul att du fick fota i din brors hus, mera sånt! :) kram kram

Anonym sa...

Men vilken framåt brorsa du har. 25 år och redan radhusägare och så fint sen(med hjälp av syrran då förståss). Tycker ni gjort det jättefint där, det vardagsrumsbordet passar utmärkt till en mörk lädersoffa. Trädgården äe ju grym, gillar den skarpt.Ha det så bra, kram Katta

Smultronstället sa...

Tjohoo

Men så fint han har gjort*impad*
han verkar händig.
Jätte snygga stenar i trädgården och muren är ju skit snygg.
Spegeln var ju jätte häftig.

Ha det så gott
Kram M

Hem och Lycka sa...

Snyggt han fått det och gulligt av dig att hjälpa brorsan, stolarna blev ju kanonfina. kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Fin brevlåda, vackra stolar och vilket spegelfynd på Jysk! Tack för att du kikade in till mej, trevlig helg! Mari.

Hjärtans sa...

Hej!
Vilken bra smak din bror (och du) har.
Jättemysig blogg!
Jenny

Grodmamman sa...

Vad fint han har det! Trädgården var annorlunda, men mycket fin. Gillade vattenrännan!
Kram

::fina:: sa...

Wow så fint han har det, din lillebror! Jag är precis som alla andra mäkta imponerad. Verkar vara en händig kille med smak - förstår att han har många tjejer på besök som beundrar hans spegel ;-) Jag ser gärna ännu mer från hans hus. Vad är det egentligen som är så spännande med att kika in och se hur andra har det? Jaja, himla kul är det i alla fall!