söndag 15 juni 2008

Det trodde jag aldrig...


...att jag skulle kolla på fönster och dörrar till ett eget hus! Tänk att jag äntligen har någonstans att ha dessa fina produkter! Jag hittade dessa fina dörrar på fönsterportalen.se

Men det dröjer tills vi kommer att välja dörrar...

Dubbeldörrar hade varit fint. Charmigt och lite gammaldags :)

Samtidigt som en sådan här dörr också hade passat huset jättebra! Vilken stil skulle man helst vilja ha?


Men altandörr kommer vi att sätta in i vardagsrummet. En dubbeldörr där hade inte heller varit fel. På denna kan man ta bort spröjsen om man tröttnar. Kanske bra när det ska putsas fönster...


Utan spröjs...hmm...vad gillar man egentligen...?



Hur ska man kunna välja i framtiden? Vilken stil? Jag tycker så mycket olika saker är snyggt. Ibland vill man det ena och ibland längtar man efter det andra. Hur vet man vad man har för stil? Trevlig Söndag! Kram Annika



3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det där med stil tycker jag är svårt. Jag köper saker som jag tycker om. Sedan vill jag ju gärna att det passar med det vi redan har och jag har blivit mer och mer medveten om att det ska passa till huset. Vi har ett radhus, byggt på 60-talet. För mig skulle det kännas konstigt att sätta in fönster med spröjs t ex. Snickarglädje skulle inte passa heller enligt mig.
Har sagt det tidigare, det är ju dock så kul att planera!
Kram och lycka till!

Rosa Hemmet sa...

Tjoho! Ja du har mycket funderingar att stå i! :) Undebara dörrar och spröjs eller inte? det är ju en smaksak och beror lite på husets karaktär. Det blir ju lite mera gammeldags med spröjs. Ska bli kul att kolla in din broders hem! :) Hoppas din helg varit grejt!

karofina sa...

vad är det för hus ni köpt?? har du några bilder? vårt är från 1929 och vi har fönster som liknar det du visade med spröjs, fast våra är handblåsta. så fina, det var det jag föll för på huset :) dörren ska vi snart byta ut för den är sönderblåst. men är det ett nyare hus får du ju välja efter det...
kram!