söndag 1 juni 2008

Ny kruka

Oj, vilken solig helg! Så härligt att det äntligen har blivit lite sommar. Som vanligt har jag jobbat på helgen och denna gången båda dagarna... Jag får nog göra något åt detta snart, det är INTE kul att aldrig ha en ledig helg. Och idag har det inte ens kommit 5 personer till butiken. Under 4 timmar! Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Varför ska det vara öppet på söndagar?


Men imorgon bär det i alla fall av till mäklarens kontor för att skriva papper på huset! Än är det en månad kvar tills vi har nyckeln i handen så jag har inget att visa därifrån än. Men lite närmare en bra husfärg har vi kommit i alla fall. Det blir kanske en nyans som heter "Näver" på Alcro. Denna färg tillsammans med nyansen "Äggskal" på knutar, runt fönster och på dörrar. Kanske har ändrat mig tills vi ska sätta igång... :)


Idag fick jag en "kruka" av pappa. Han hade hittat den i en container och tagit med den hem till mig! Han sa att den skulle passa som kruka och att jag kunde ha den till huset! Jag tänkte måla den vit men jag hann plantera i den först. Mina små violer behövde desperat en större kruka! Men den går ju att måla senare!

"Bollen" hittade jag på BlomsterHallen i en avdelning som hette "Halva priset" så för 15 kr blev den min!

Det vita fatet är ett bambufat från Ikea som jag målade om. Inspirerad av Er bloggare, förstås!

Nu ska jag drömma om huset - igen! Imorgon blir vi ju husägare på riktigt! God kväll!

5 kommentarer:

Mjuka sa...

Oj vilken söt kruka din pappa hittat till dig och bollen är ljuvlig!!
kramar Malin

Rosa Hemmet sa...

GRATTIS till huset, nu är det erat! :D Hoho vad roligt. Näver, vad är det för någon färg? :) Ja gud så spännande det ska bli att följa erat husprojekt. Hur stor tomt har ni? Ligger det på landet eller i staden?
Ha det fint men jag antar att humöret redan är på topp! :p

In my house sa...

Ohh, så gulligt de blev :)

Kram j

Rosa Hemmet sa...

Ja det lter snyggt med den färgsättningen. Ska ni måla om nu i sommar eller? Tomten är ju lagom stor då är det inte så mycket gräs o kippa heller.. Oj så härligt att ha en trädgård o pyssla i! Smått Avundsjuk är man ju kan jag ju erkänna! Men glad för din skull, ska njuta av allt ni gör :D Ha det fint!

Ekebo sa...

Fina kruka och bollen är jätte fin! kram malin