lördag 7 juni 2008

Ny tavla till det nya huset!

Jag har gjort en tavla till matsalen - tror jag att den kommer hänga - i det nya huset. Jag vill att man ska känna sig välkommen hemma hos oss så jag skrev så här:


Denna tavla hade egentligen ett annat, mindre roligt, motiv tidigare. Men jag målade över det med vit färg, skrev ut en text från datorn och förde sedan över det på tavlan. Efter det målade jag med svart färg efter linjerna. Rosorna är från servetter - alltså decoupage. Ibland känns det som att det fattas något på tavlan men jag tror att det är miljön runt omkring... :)

Sola lugnt! Kram Annika

5 kommentarer:

In my house sa...

Hej hej!!! i värmen....

- Tavlan blev super... sitter en snabbis vid datan,,, man får ju sånt dåligt samvete av att vara inne :)

- Vi har satt upp plank-panel,, super snyggt och enkelt att sätta upp,,, du får så gärna fråga 1000 frågor om huset,,,!!! vi får nog byta många ideèr ifrån varann :)
Idag ska vi lägga trägolv el trall på balkongen,,, huhu i hettan,, Näää man få inte klaga på värmen!!!

Ha de gottit vännen! kramar om j

sommar-rummet sa...

HEJ!
Du frågar ang. våra nyslipade golv. Vi har slipat med en golvslipnings maskin vi hyrt från en golvfirma. Sen har jag behandlat med först vitpigmenterat lut och sen såpa i två omgångar, inte vanlig såpa utan som vi köpt hos golvfirman som "hör" till det lutet vi använt, så att säga. Sen är det bara använda såpa när man torkar. Lycka till!

Rosa Hemmet sa...

Hej tjejen! Din tavla var verkligen jättefin, vilken bra idé och ett fint budskap! När är det inflyttning i huset då? Håller ni på att packa för fullt! Ha det super:) kram

Pysselprinsessan sa...

Svar: Tack för tipset! Jag tror det var så de gjorde på Roomservice!

Superfint budskap på tavlan! Kommer att passa bra i ett matrum!

Kramar

Anonym sa...

Fin fin tavla!!! Kram