fredag 1 augusti 2008

Nu blir det vitt!

Nu har jag kommit in i en målarperiod och har målat största delen av de två-tre senaste dagarna. Huvudgaveln är klar och i källartrappan har jag börjat måla vitt.

Huvudgavel med ett inbyggt fack för glasögon och fjärrkontroll. Båda ska ju kunna nå fjärren :)

Med belysning också!

Här är mitt nuvarande projekt! Idag har jag och sambon täckt allt med vit grundfärg. Denna trapp har 3 dörrar så en del meck med lister och så har det varit. Men inget får stå ivägen för vårt uppdrag: Mission Eliminate all Brown and furu!

Någon slags laminat/folie-panel i furuimitation... Need I say more...

Så här blir det i alla fall med grundfärgen. Lite bättre! Det var perfekt att bara måla över. Man vill ju ha vit panel!


Mer bilder kommer imorgon! Och om ni vill se hur vår huvudgavel såg ut innan den åkte på en make-over så är det bara att kika på Sovrum under etiketter. Där finns bilder på sovrummet i vår gamla lägenhet.

Kram Annika

12 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

oj vilken skillnad det blev med vit färg på panelen, sängaveln var den snyggaste jag sett på länge! :)

C De-sign sa...

Vad fint det blir med vitt...kul ni har det som målar och grejar och står i!!!! Idag regnar det och jag har en slöardag..... skönt det också! Ha en bra lördag! Kram fr C

Inspiration i vitt sa...

Hej och tack för din rara kommentar.
Din sänggavel blev jätte bra och vad praktiskt med ett fack för div saker man måste ha vid sängen.
Och mycket målningsarbete ser jag, det blir så bra när det är färdigt.

Ludvigsdal sa...

Va roligt det är när ma hittar en ny inspirerande blogg att läsa......Tack! Anette

Grodmamman sa...

Sänggaveln blev ju jätte snygg! Självklart vill man ju ha vit panel!:) När vi byggde ut vår hall så satte vi dit furupanel som vi lackade, mitt önskemål. Efter ett par år åkte penseln fram och nu är den vit!:)
Kram

karofina sa...

oj vilken skillnad!!
du har kommit igång med penseln ordentligt ser jag! ska bli kul att se hur det blir när det är färdigt!!

kramar!

Anonym sa...

Hej hej!
ni jobbar för fult ser jag..sängaveln är riktigt snygg. Vit är så vackert.
Din fråga om betong skivan?
Ni måste bygga först en form, på någon rakt och tålig planka , och mätta hur tjock och bred ska den vara. Finns att köpa på Optimera men (speciellt för gjutning, men jätte dyra).Betong är "finbetong"(ska stå på säcken)
Det är viktig att man blandar ordentlig och inte för löst, lite som gröt konsistensen ska vara.
När man heller blandningen i förmen
då lägger man i armeringsjärns nätt. Det håller bättre. Låt det brännas minst 3 dagar.Att se hur jag gjorde förmer titta i min blog under "betong".
Det är inte svårt men lite jobb är det.om det är något du undrar så bara fråga? Om ni bästemer, att gjuta själva. Kram Dadda

Södralycke sa...

Att eliminera brunt och furu kämpar vi också med, sakta men säkert! Vilken snygg sängavel! Gör sig bra i vitt :)

Hoppas helgen varit bra! kram Johanna

Ekebo sa...

Panelen blev väldigt bra tänk vad lite färg kan göra. Sängaveln blev otroligt fin. Ha det gott Kram Malin!

In my house sa...

Hej hopp och godmorgon.... Sängen blev super, jättebra med ett sånt fack,,, och du, du skrev fjärkontrollen har ni tv i sovrummet???? Mmmmmm va härligt =) =)
- Sån "fusk"panel har vi oxå här, i trappan som jag har målat ljusgrå,,,,våra hus kanske är ifrån samma ålder typ 46-47???? el 40-talet??

Hade gottit här ÖÖÖÖSSSREGNAR DE,, puh hu!!!!! Kramar j

Lina sa...

Hej!
Oh, de är så himla spännande att följa ert renoveringsprojekt! Längtar redan till ditt nästa inlägg! ;- )

Sänggaveln var ju bara SÅ snygg! Mycket smart med de lilla förvaringsfacket!

Jag hade ju som semesterprojekt att måla vår sängstomme vit, men de blev inget med de. Ett projekt i höst kanske.

Nu går ALL tid åt till bröllopet! 19 dagar kvar idag!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Pysselprinsessan sa...

Vad fin sängen blev! Å läckert med belysning!! Tack för smyckesförvaringstipset! Jag håller på med sammanställningen nu... :)
Kramar