onsdag 20 augusti 2008

En dag med J!

Hej svejs!

Idag har min vän J varit här och hälsat på. Så nu har hon fått se huset och trädgården. Och hon tog med en så fin present.


Denna vita krukan med underbara mönster på. Jag tycker om den jättemycket :) Tack J!

Härliga, enkla blommönster.


Vi fixade lite lunch och efter det gick vi ut i trädgården och hämtade äpplen och björnbär och provade denna mix i en äpplekaka. Jättegott och fina färger!


Tänk om man kunde känna dofter genom datorn... :)

På eftermiddagen kom det blomsterbud! Jag och M fick denna blomma av vår bank som önskade oss lycka till med vårt boende :)

Jag har haft ledigt från jobbet idag och igår... Jag började alltså efter 4 semesterveckor med att jobba måndag och ha ledigt på tisdag och onsdag :) Det kallar jag mjukstart! Men nu blir det värre... 8 dagar i rad väntar på jobbet. Hela helgen alltså...

Ha en trevlig afton! Kram Annika

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin kruka du fick. Blir så sugen på allt gott du gjort. Kul när man hittar saker i trädgården som man kan använda. Skönt med mjukstart efter semestern.
Kramar Ullis

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vad snygga blommor du fick, krukan från din vän var ju helt underbar:) Gott med paj.. ojoj det är inte bra för gi metoden med lla smarriga recept överallt :p Hoppas ni slipper detta eviga regn som ligger över oss! Ha det fint:)

Vitt är vackert sa...

Vilken fin kruka!!!
Å pajen ser ju skitgod ut!

Jag har nåt till dig hos mig.

Kram Ellinor

Ekebo sa...

Åh så fina blommor med tillhörande krukor ni fått. Pajen ser super smarig ut! Ha det gott! Kram Malin

karofina sa...

jag blev skithungrig nu!!!

och vilka fina blommor, tänka sig att banken är så generös!? vad har ni för bank? man kanske ska byta? ;) vår var inte så glad eftesom vi inte köpte via nån mäklare, vi köpte privat så hon tjurade lite....

kram!

Grodmamman sa...

Krukan var jätte fin, enkel precis som jag tycker om!:)
Pajen såg super god ut, men här körs det slanka linjen så jag får nog ta det lugnt med sådana godsaker!:)
Här hade sambon nästan likadan mjukstart. Jobb mån, ledig tis och jobbstart 16 på ons.
Kram

Heidi sa...

Den krukan har jag med. Sen har jag en lilla syster till den med. :)

Grodmamman sa...

Hej igen!
Fjärilslavendeln var tydligen inte härdig, så den får vi se om den överlever. Den vita lavendeln köpte jag bland perennerna och min åsikt är att säljs de fortfarande så borde de ju gå att plantera!:) Vi får väl se om de överlever!
Kram