söndag 24 augusti 2008

Vallgrav?


Nu ska vi skaffa oss en vallgrav för att skydda oss mot attackerande fiender :) Nej, vi ska bara dränera runt vårt hus. Mamma, pappa, brorsan och sambon kavlade upp ärmarna och började gräva rent runt husgrunden. Jag var på jobbet och kom hem när de redan hunnit en bra bit.

När vi grävt det vi sa att vi skulle göra såg vi att dräneringsrören som vi skulle skarva på var fulla med lera även dom. Så imorgon fortsätter vi en bit till... Hoppas att det inte blir för omfattande bara... *håller tummarna* Hittills har rören varit nästan helt fulla med lera.
Kram Annika

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Inget kul jobb, men nödvändigt! Och det är ju lika bra att göra det direkt innan ni börjar greja i källaren!
Lycka till med arbetet!
Kram

Pysselprinsessan sa...

Kollade in på loveyourhome. Vilken smart smyckesttällning! Det kanske blir något sådant till slut! :) Tack för tipset!

Lycka till med dräneringen!

Kramar

Ullis/Leva på landet sa...

Är inte såp kul när man håller på. Blir ganska stökigt ute. Men det gäller ju att göra allt för att huset ska må bra.

Ha det bra!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Ibland textar jag helt på fri han, andra gånger har jag en text framför mig som jag skriver av, och vissa gånger kalkerar jag. Det beror helt på vad som ska skrivas och var. Tack för din gulliga kommentar.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

karofina sa...

hej å hå vilket jobb!! antar att det är nödvändigt men skönt att ni har nån som kan hjälpa till inom familjen. dt sägs ju vara riktigt dyrt det där...

hoppas allt går vägen utan en massa tråkiga problem!

kram!

Vitt är vackert sa...

Hej!
Hoppas du haft en bra helg!
Det där ser väldigt trevligt ut. ;)
Blir ju säkert bra när ni är klara iallafall. Ett nödvändigt jobb...

Jadu, inköpslistan kan göra huur lång som helst för mig. Är ju så kul när man hittat sin stil, så då vill man bara handla allt man ser som skulle passa hemma. Men det går ju inte, tyvärr... Får väl ta lite i taget.

Ha det så bra!

Kram Ellinor

Smultronstället sa...

Oj vilket jobb! hoppas det gick bra.

Grattis! Du var först med att kommentera mitt inlägg och nu skulle jag bli jätteglad om du vill maila dig min adress, så att jag kan skicka ett paket till dig...

Ha en bra vecka!
Kram M

Emm´s design sa...

Lycka till! :-)

Design i tid och rum sa...

hej! du ska vara glad att ha såå fin familj,som hjälper det är inte många som har det så.
Älskar alla bilder som du visar längre när... och presenten som du fick av J. kram Dadda

Marie Söderberg sa...

ett nödvändigt ont..fast inge kul..