torsdag 14 augusti 2008

Da´n före da´n!

Imorgon fyller jag år - jag blir hela 27 år! Tänk att jag har blivit 27... Numer tänker man aldrig på åldern utan ibland kommer man inte ens ihåg om man fyller 26, 27 eller 28 t.o.m. Om någon skulle fråga mig och jag måste svara snabbt så skulle nog 23 komma över mina läppar... Konstigt. Men jag har ingen åldersnoja - tvärtom tycker jag att det blir bättre och bättre. Mer självsäker och tryggare och framförallt mer erfarenhet och stabilitet. Vilket ger mer glädje för mig!

Men nu tillbaka till det lilla sovrummet som fått en bokhylla idag! Drog sista penseldragen över hyllplanen i morse. Så vit och fin!

Min gamla låda fick stå här under. Min pappa skulle rengöra den med högtryckstvätten och därmed försvann 50% av allt trä på den. Men jag stoppade honom innan trycke försvann :) Vet inte om jag kanske skulle ta och måla den i alla fall...?

Gammal sagobok från mormor, stjärnan har jag haft länge och skorna är mina till vänster och sambons till höger.

Har skaffat en "boll" till den stora krukan och satt upp mitt tidningsfack på väggen. Ska få en släng av vit färg också.

Fönstret är jag nöjd med (även om det fattas vit färg, såklart). Det är så mysigt här nu :)

Imorgon fortsätter nog pysslandet i detta rummet. Mitt födelsedagsfirande tar jag på lördag :)

Ha det bäst! Kramar Annika

10 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Grattis Grattis!!!
Ja tänk att man inte kan svara på en rak fråga ...på hur gammal man är..och du 27 är ingen ålder.
För ett par år sedan så fråga en mig hur gammal jag var...27 sa jag...gissa om maken stirra på mig..ler jag var 33 år.
HIPP HIPP HURRA PÅ DIN FÖDELSE DAG/KARMAR I MASSOR
Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Grttis på födelsedagen lite i förskott! Blev jättefint i rummet. Såg att du fixat att länka, vad kul.

Kram Ullis

Vitt är vackert sa...

Grattis på födelsedagen!!!!
Hurra Hurra! Hoppas du får en härlig dag! Man kan ju hoppas att man blir äldre och visare. Även om det inte visat sig än på mig men... :)

Va fint erat sovrum blir! Ser ju skitmysigt ut!

Ha nu en bra dag!!

Kram Ellinor

Philura sa...

Grattis, Grattis!
Känner igen det där med 23....själv har jag stannat på 24 tycker jag men det är som du säger, den vishet och mognad man får med åren skulle man inte vilja vara utan. Det TRÅKIGASTE är dock att de gråa håren tagit över så fort. Måste färga jämt! (är 33 nu).

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Nämen GRATTIS!!!

Ja det ser så mysigt ut! Så fin låda.

Tapeten från mitt kök kommer nog ifrån en katalog "Gammelsvenska tapeter". Månntro om det var en av Duros? Ja herreje vilket minne man har =)

Ha en underbarfödelsedag!

Kram Anita

In my house sa...

STORT GRATTIS TILL DIG!

(ja mår hon leva, ja mår hon leva ut i hundrade år, javisst ska.... lalallalal...)

Hoppas att dagen blir härlig.. Kramar om dig j

Katta sa...

GRATTIS!!! 27 år, tänk när man var det.Går inte heller omkring och tänker på hur många år jag egentligen är det oväsentligt, men ibland råkar man ju tänka på det.Vad snyggt detblev med de vita hyllorna.Och vad gulligt att ni har kvar skor från er båda, supersött.Kram Katta

sommar-rummet sa...

Hej o GRATTIS på födelsedan!!! Du frågar om den gamla vagnen. Vi använde den till våra två barn, ja, men inte så länge, vi hade spjälsäng sen. Ville ju inte riskera att se skulle trilla ur när de började kunna vända sig o så. Fint ni börjar få i ert hus. Ha en bra dag! KRAM

::fina:: sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen, Annika! Jag förstår vad du menar, man är så ung men ändå uppplever man att tiden går fortare och fortare. Själv blev jag 28 i våras, har inte riktigt fattat det än heller. Hoppas du har en jättefin dag och att solen skiner lika fint hos dig som den gör här! Vilket underbart fint stilleben du ordnat med sagoboken och era barnskor, det tyckte jag var jättefint! Kram, Josefine

AGENT 77 sa...

GRATTIS!!!! hoppas de blir toppen dag!!jo de finns tapeter på MIO men inget jätte kul utbud tycker jag..trevlig helg!!

kram E