måndag 11 augusti 2008

Regntunga skyar

Igår plockade vi bort plattor runt huset och grävde upp rosor och liljor som vi vill spara. Om mindre än 2 veckor kommer pappa och brorsan och dränerar på två sidor av huset, och om vi inte tagit undan det vi vill spara så försvinner det med grävskopan...

Sambon lyfter plattor i sina nya snickarbyxor han fick av mig i födelsedagspresent :)
Vad gör man när det regnar? Jo, man shoppar. Vi har precis kommit hem från en tur till Lidköping och Fabriksbutiken. Så trevligt att gå därinne bland allt porslin och drömma om en komplett servis... Jag började samla på en som sedan utgick och efter det är det ingen ordning på kalasen och dukningen.

Muggar från Höganäs i tre olika mönster. De kan ju användas till olika saker. Vaser, krukor, förvaring och just som muggar. 29.-/st

Servetter går ju alltid åt. 10.- resp 19.-

Igår gjorde jag lite decoupage också. På vita brädor. Dessa bitar blev över efter vi förminskat huvudgaveln - och nu blev det små tavlor av dem i stället!


Nu sprack molnen upp och solen kom fram! Jag får nog passa på att gå ut en stund. Eller så blir det OS-handboll. Sveriges damer spelar mot Ryssland och det står 12-14 till Ryssland i pausen. Ha det gott! Kram Annika

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fabriksbutiken, då har du varit nästan hemma hos mig!:)
Söta muggar du köpte och tavlorna var för fina! Gillade särskilt den med hjärtan!:)
Kram

Grodmamman sa...

Hej igen!
Jag vill inte skriva det här var jag bor, men har du någon e-mail så kan jag skriva det där istället!
Kram

Pysselprinsessan sa...

Åh, de där muggarna skulle jag vilja ha! Blir de väldigt varma när man har hett kaffe i dem?

Kramar

karofina sa...

men det var värst, hinner du med och pyssla mitt i allt renoverande ;)

vilket jobb med dränering!! jag får sån panik när jag tänker på att vi kanske måste göra det nån dag om några år. iofs tror jag inte det är så farligt för vårt hus ligger på en kulle med singel runt hela huset så ingen vatten blir ju stående vid grunden. men man vet ju aldrig...
skönt med nån som kan hjälpa en med det, det är ju ap-dyrt annars!!

Bettan... sa...

Vilket fint pyssel, kul när saker kommer till användning. Muggarna var jättefina!

Ullis/Leva på landet sa...

Brukar också besöka Fabriksbutiken ganska ofta men i Insjön. Kul att kunna handla utan att det blir tomt i plånboken. Fina tavlor du gjort. Tack för din gulliga kommentar inne hos mig.

Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilka fina tavlor du har gjort.Ska nog ta och göra några jag med...ler
Kram Irene

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

ibland återvänder ... Jag önskar er en trevlig semester och god kväll

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

Beautiful Annika ... tyvärr jag inte förstår ditt språk. Jag gillar att göra en paus i din blogg som jag finner mycket intressant.
Jag älskar poesi och den stora målare. Jag älskar skönhet.
Själv är jag skriva för min njutning.
I kväll jag prova en målning och en dikt för dig.
Hej och tack ...

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaså är det dags för dränering? Ja, det är inte så kul, tyvärr, men nödvändigt. Vi gjorde det för 1,5 år sedan, och det tar lång tid att ställa iordning efter grävning... Men man kan passa på att gör om lite då.
kram
Marie