torsdag 7 augusti 2008

Oops! I did it again...

...jag har målat mer vitt. Och så har det pyntats och möblerats m.m, m.m! Man har ju semester och då kan man greja ostört och utan att bli avbruten. T.o.m sambon har varit iväg några timmar på fotbollsträning så massor har ändrats!

Men först iordningställandet av källartrappan. Här ett nyckelskåp (fanns tidigare i trappan men var då i furu så detta är målat och skavt en aning) och ett postfack.

Min samling av ljuslyktor :) Det passade så fint här.


"Skolkrokar". Jag har köpt ett 2-pack på IKEA för ca 25.-


En väderstation... eller, ja... Zink var jättefint till det vita!


En liten gardin blev det också, i marint tema. Vit med blå båtar på. Så fint! Trappan målas vid senare tillfälle.


Jag tror att jag har blivit en "duttare". Jag fixar lite överallt istället för att göra klart på ett ställe. Igår kväll öppnade jag en burk med vit färg och rollade över tapeten i matsalen. Det blev jättebra!


Den gamla tapeten:

Så fint man kan göra med vit bakgrund! Tavlan från en loppis, handduken från Ekelund och stjärnorna inköpta i en lokal inredningsbutik för jättelängesedan!

Vilken skatt! Denna byrå stod i en av våra sidovindar. Kanske ringer tidigare ägaren och vill ha den tillbaka men nu får den stå framme i alla fall. Om ett tag kanske jag vågar måla den vit...

Gardiner som täcker hela väggen. Detta skapade en helt annan rymd i rummet! Expedit-bokhyllan åker nog ut från detta rummet snart. Passar inte riktigt. Matbordet och stolsbenen ska betsas mörkt. Fönstret ska egentligen målas vitt men det blir längre fram.

Glas-samling i fönstret.



Detta var nog allt för mig just nu. Jag har inte kunnat visa er något på några dagar eftersom vi har haft datorhaveri. Vår "datalagare" sa att han aldrig sett något liknande men han fixade problemet i alla fall! TACK! TACK! TACK! Vad skulle vi ha gjort utan dig! Köpt en ny dator... DYRT!

Vi hörs! Kram Annika

5 kommentarer:

Ekebo sa...

Så fint du gör! Skönt när man har semester och kan hålla på när man vill och hur länge man vill. Jag blir väldigt inspirerad, vi får vad jag hittar på idag! Ha det gott kram malin!

Södralycke sa...

Oj här händer det grejer! Vad fint det blev i hallen!

Tänkte bara önska trevlig helg! Kram Johanna

Rosa Hemmet sa...

Ojoj här går det undan visst blr det verkligen mycket snyggare när du har varit där med penseln! Vitt är en bra bas för då kan man byta färger runt i kring hur mycket man vill! Hoppas ni får en fin helg:)

C De-sign sa...

Så fint det blev! Skönt att ha semester...och att kunna arbeta i sin egen takt...utan avbrott!!!av måsten! Önskar dig en härlig fredag! Kram fr C

Grodmamman sa...

Här händer det mycket! Vad kul det är att se ert nya hem växa fram. Jag gillade din hylla med alla ljuslyktor och även fönstret med glasflaskor m m. Kanske jag tar efter dessa idéer någon dag!:) Just nu orkar jag inte göra något direkt.
Kram