söndag 17 augusti 2008

Kräftkalas och presenter.

Halloj!

Igår var det kalas igen. Min familj kom och grattade mig och min sambo på våra födelsedagar. Och det blev en jättetrevlig kväll!
Vi åt pastasallad, kräftor och bröd! Och vi drack nubbe! De guldiga faten under tallrikarna fick jag av min bror. De är jättefin dekoration vid dukning!
Och ett så här fint kakfat fick vi också av brorsan! Jag var smakråd åt honom när han skulle köpa kläder för ett tag sedan, och då passade jag på att peka ut lite saker jag önskade mig. Så han skulle få det lätt att köpa present :)
Dessutom kommer vi att få dränerat på två sidor av huset, i födelsedagspresent. Pappa och brorsan kör grävmaskin i egen firma så arbetet får vi gratis! Snart drar det projektet igång. Och så kommer det en murare och putsar husgrunden på utsidan och insidan i det som ska bli tvättstuga! Så nu ska jag kolla runt hos Er och i Era fina tvättstugor för att få inspiration :)
Kramar A

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du varit i leksand och pluggat. Jag jobbar som lärare på låg- och mellanstadiet. Så fina presenter du fått av brorsan. Tur att du kunde peka ut vad du ville ha. Kakfatet var jättefint. Inte fel med grävning heller, det är ju ett måste för att det ska bli bra för huset. Fixade min tvättstuga i början av sommaren. Blev jättenöjd. Störst skillnad blev det för att jag målade om, men det blev även lite annan stil.

Kram Ullis

Grodmamman sa...

Vilka fina presenter du fick av brorsan! Och det är ju aldrig fel att få renovering i present heller!:)
Jag har ju också gjort iordning min tvättstuga och jag är helnöjd. Kan också rekommendera att måla den ljus, men det hade du nog redan tänkt!:) Lycka till med din egen tvättstuga!
Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilken tur att din pappa och bror kan gräva (och att få det i present)
och kakfatet din bror köpte var kanon.
Skulle också vilja göra om min tvättstuga...men tiden finns inte nu.
Kram Irene

In my house sa...

Hej på dig,,,, gottit med kräftor du!!! Mmmm...

Jasså stopp, vi har köpt ett sånt rensband om de händer här! el de kanske inte va i toan..... hoppas att dom kommer snart!!!

JÄTTEFINT kakfat du fick,, kramar j