måndag 18 augusti 2008

Bilder från andra våningen :)

Hej!
Då var det dags för mig att börja jobba. Jag börjar om några timmar. Det ska bli roligt för nu har de nya möbler kommit in och den nya katalogen från Svenska Hem kommer vilken vecka som helst. Så vi får lite nytt att jobba med, nya miljöer att bygga.
Men idag visar jag bilder från ovanvåningen där vi grejat det senaste. Nu har jag en bättre sammanställning att visa.
Detta är hallen med den nymålade byrån som nu blivit pyntad med murgröna, krona, ljusstakar, fotogenlampa och en trådkorg. Bredvid står en golvljusslykta.

Fotogenlampan är från pappa. Den fick han av sina föräldrar och nu har jag fått låna den till mitt hus :)

Detta är det lilla sovrummet - eller arbetsrummet som vi nu ska kalla det. Ny anslagstavla med magnet i svart. Den kommer från Hemtex och naturligtvis var det 50% rea! Postlådan har också kommit upp på väggen. Där har vi "informationscentralen" där allt viktigt ska hamna. Bredvid den platsbyggda bokhyllan.

Ny tavla från mormors hem. Vitmålad kruka med torkade blommor och en fjäril!

Uppslagsverk från mormor också.


Den gamla lådan med skissblock och gamla psalmhäften. Häften från mormors pappa som var lärare.

Skrivbordet Mikael från IKEA 495.- i svartbrun. Kontorsstolen längst till höger, stod i sidovinden när vi tog över huset. Jag ska nog fixa överdrag till stolarna så småningom.

I dessa krukorna förvarar vi pennor och annat som används vid skrivbordet.

Nu är det dags för jobb! Vi ses! Kram Annika

10 kommentarer:

Vitt är vackert sa...

Så fint!!!! Vi har också ett rum som var meningen skulle funka som kontor, men det har snarare blivit ett förråd, med massa skit, så skrivbordet syns knappt. Inte som ert fina alltså!

Vilket härligt kräftkalas! Bjöd du på äpplekaka eller hitta du på nåt annat?

Sånna där små loppisfynd som jag hittade nu sist kan man hitta på loppisen på Petersbergsvägen i Vänersborg. Mycket skit har de, men man kan ha tur också!

Ha det så bra!

Kram Ellinor

Hem och Lycka sa...

Vilket fint rum! Byrån är jättesöt! kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jaså, säger du det, är fåglar på modet.. Vilken tur för mig. =) Mycket fina bilder du lagt upp. Jag gillar trälådan med skissblocken. Tecknar du? Ha de! /Madeleine

Grodmamman sa...

Vad fint det blivit! Skulle också vilja ha ett kontor, men än finns inte plats till det. Men när barnen flyttat, om sisådär 10 år, då ska jag ha ett eget kontor!:)
Kram

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!
Vad glad jag blev över din kommentar om att jag har en mysig blogg! Och måste verkligen säga detsamma! Hit kommer jag absolut återvända. Din byrå blev jättefin efter målningen och pyntandet. Och lådan tycker jag var väldigt fin. Jag tycker inte att du ska måla den :)

KRAM

karofina sa...

åh vad fint det blir överallt! ett kontor skulle behövas här hemma med för att få ordning på allt... men det ska jag ha i mitt drömhus ;)

du har nått att hämta hos mig!

stora kramen!

Ellas Inspiration sa...

Ser verkligen snyggt ut! Läcker lösning med hyllorna, perfekt i en sån öppning. Krukan har jag också!!

Kram Karin

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du får en bra dag på jobbet. Så fint det blev. Man kan inte tro att det är samma ställe. Byrån blev ju så dekorativ.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sjöboden sa...

Hej!
Väldigt nice! Jag gillar fotogenlampan starkt :-)

kram C

Rosa Hemmet sa...

tjo! Oj så mycket nytt det fanns sen senast jag var in hit, jag har faktiskt nästan inte vart på nätet alls på senaste tiden! Byran var helt underbart snygg och jag älskar verkligen stämningen på erat kontor och blandningen av gammalt och nytt gör det verkligen personligt! Söta servetter du hade på dukningen nedan. Hoppas det går bra på worket.. här regnar det som 17! kram