onsdag 30 juli 2008

En ny trend?

Har ni kikat i La Redoutes nya katalog? Det har jag och jag såg en ny trend som jag nog kommer att gilla :) Det är ett överdrag till dörren. Enklare än att slipa och måla och man kan ändra mycket oftare. Hos La Redoute finns denna variant i två färger och kostade 549.- tror jag.

Färgval nr 2:

"En snygg och trendig nyhet: överdrag till dörr, signerat Victoire de la Croix. Dörren blir som ny på nolltid! Principen är mycket enkel. Ett rundsytt tygfodral klär in hela dörren. Det justeras med satinband som placeras i önskad höjd. Ren bomull, barockmönster i starka nyanser. Maskintvätt 40grader. Mått: bredd 65 cm, längd 220 cm"

Arriverderci! Annika

10 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Ja, nu är jag tillbaka igen! Måste erkänna att jag haft lite bloggabstinens i stugan! ;- )

Va himla fiffigt med överdrag till dörrar! De har jag inte sett förut! Himla smart!

Oj, vad ni fixar och donar i huset. Ska kika runt mer hos dig en annan kväll. Just nu sitter jag med bordsplaceringen till bröllopet...Behövde en paus! De är inte lätt att få ihop allt!

Tibro, jag där har jag varit MÅNGA gånger, jag jobbade på en Reklambyrå i Skövde för 5 år sen. Vi hade många möbelkunder!

Lampan och hängaren so du köpte där var jätte fina! Vad är de för märke på hängaren?

Må så gott!
Kram, Lina

Ekebo sa...

Vilken bra idee till dörrarna.Jag har varit bortrest ett tag så jag har inte haft möjlighet att titta in här. Men nu har jag tittat runt lite i erat nya hus vad fint ni fått. Kul för er! Kram malin!

karofina sa...

hmmm... ja eller så tapetserar man bara helt vanligt, billiagre och snyggare enligt min smak :)

men det var snygga mönster du visar! kanske är nått ni ska göra i huset? :)

kramar!

Pysselprinsessan sa...

Tack för tipset! Å vilken fin lampskärm i inlägget nedan!
Kramar

Gårdsromantik sa...

Vilken kul och bra idé!

Borde gå bra.

Ser att jag missat mycket - ni har köpt hus! Grattis!

Kram Maud

In my house sa...

Hej hopp.... Vad härligt och skönt ni verkar ha haft de,,, och en massa butiks-tittar.. Fina köp du har gjort.
- Tyg över dörren, ser coolt ut MEN nog inget för oss - Hehe vi som kämpar med att få tillbaka dom gamla spegeldörrarna under papp m,m som dom förra ägarna satt dit.. vore ju synd att täcka över de nu =) =)
Min syster + karl har tapetserat garderoberna, de blev jättemysigt!!!
Ha de bra tjejen kramar i massor j

Grodmamman sa...

Vad de hittar på! Här känns det inte rätt, men jag tyckte om tyget i rosa färger.
Kram

Södralycke sa...

Vilken kul ide! Aldrig tänkt på att man skulle kunna klä en dörr med tyg....

Ha det gott! Kram Johanna

Mjuka sa...

Grymt snygga mönster har de valt. Har sett flera varianter hos inreda blandannat. Men dessa var ju riktigt smakfulla
kramar och trevlig helg
Malin

Anonym sa...

hej! det var kul ide,hoppas dem kommer med fler motiver på tyget så det passar alla smaker..
I din inlägg längre när, visar du bord med betong skivan.
jag har gjutit hemma till flera skåp och en lamp bord.kan visa bilder någon gång. Älskar betong som material.
kram på dig Dadda