tisdag 29 juli 2008

"I love Hjo"

Nu är vi tillbaka. Vi har varit en sväng i Tibro med husvagnen. Men vi hann också med att besöka Karlsborg en sväng och också Hjo.
I Hjo hittade vi denna fina inredningsbutik!

Härinne såg vi ett sideboard med betongskiva på. En idé vi båda gillade - och vi kanske använder den här hemma någon gång.


De hade så fin panel på väggen. Det kanske vi använder oss av i vår hall så småningom. M är lite inne på samma spår som jag!


Den här gardinen gillade jag också! Så någon så här variant ska jag prova på också :)


Innanför en bakgård hittade vi denna pärlan. Härlig utsikt över Vättern.

Här kikade vi in hos en antikhandlare. Här fanns en jättefin zinkbalja men jag var för snål...

Vilket fint hus! Grönt ÄR väldigt vackert tycker jag :)

Imorgon visar jag lite annat från vår lilla tripp! Vi har ju shoppat några saker också! So long!

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Då har ni nästan varit i mina trakter! Härliga att få lite inspiration också.
Kram

Rosa Hemmet sa...

Tjo! gillade oxå idén med betongbordet:) panelen var vacker och jag förstår att ni gillade den båda 2! Vilket härligt sommarväder, jag hoppas att ni har det lika fint som oss! Ha det så fint tjejen och mannen oxå för all del;)

Hem och Lycka sa...

Så fin butik! Visst är det fint med panel, hoppas också på det en gång i framtiden. kram!

::fina:: sa...

Skit! Den butiken missade jag när vi var i Hjo. Hmm det får bli en tur dit snart igen, tror jag. Tack för tipset!

AGENT 77 sa...

Va kul att du varit på dessa ställen..jag var i Hjo igår o på den söta ny uppnae butiken..mina föräldrar bor ett par mil där ifrån så jag är ofta i krokarna..karlsborg har ett fik på standvägen som heter NYMANS vet inte om ni var där men jag brukar tipsa folk om detta fik..sååå gott nybakat fika jämt toppen god mat o ägarna är gryma enkla o så trevliga välkomnande..va fint ed de vita du målat..kramiz E

Marie Söderberg sa...

jaa här fanns det mycket fint att titta på, gillar den vita hyllan med dom fina "burkarna"..och mycket snyggt när du målade om..