måndag 21 juli 2008

Ljusglimtar

Halloj!

Idag tänkte jag visa lite blandade bilder men allt är från vårt nya hus och trädgård. Och även om röran fortfarande har övertaget över oss så finns det vissa ljusglimtar! Det finns vissa punkter och ställen som man kan stanna upp på och bara tänka på allt det fina som kommer bli och då får man lite ny inspiration! Man vill ju helst göra allt på en gång - så man får stoppa sig själv när man svävar iväg... Ni vet säkert vad jag menar ;)

Detta är vårt växthus. Härinne växer en ensam vinranka. Nästa år får jag ta tag i detta fina "rum" och fundera på vad som ska växa mer här.

Lite pynt har hamnat härinne ändå. Krukor (jag vet att jag har många fler men de ligger väl i en flyttlåda någonstans...) och 3 skyltar med tillhörande tavelkritor att skriva på dem med. De ska användas här så småningom.

Inomhus har jag ordnat lite till matsalsbordet. Kronan skulle naturligtvis sättas ihop med en murgröna. Krukan kommer från Rörstrand och den hittade jag hemma hos mamma. Den var precis rätt i storlek.

I matsalen:

I framtiden kommer detta bord att betsas mörkt, mörkt. Rummet ska bli vitt och stolarna ska få klädsel som går ända ner till golvet. En fin matta ska in dessutom. Det kommer bli så fint. Jag gillar vitt tillsammans med mörkt trä.

Nu är det dags för lite kvällsmat. Kram Annika

5 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Oj, va ni grejar och fixar i huset! Jätte spännande att följa alla projekt!

Blev lite ”grön av avund” på ditt växthus!!! De är min STORA dröm. Gärna ett lite större som man kan sitta i under vår och höst när de är lite kyligt ute…

Nu ska jag i väg igen ett ar dagar, de är ett väldigt flängande den här semestern! ;- )

Jag kikar in nästa vecka och ser vad som hänt hos er då!

Må så gott!
Kram, Lina

Rosa Hemmet sa...

Åh så härligt med ett växthus, nu fick man bli ännu mera avis ju! Bordet kommer bli sååå snyggt med mörkare toner, håller med dig om att det är snyggt att blanda vitt o mörkt. ha det fint projekteringarna! kram

Grodmamman sa...

Visst är det snyggt att blanda vitt och mörka möbler! Det gillar jag också. När vi gör om köket kommer det bli mycket vitt, med mörka ekgolv och även mörka möbler. Gillar kontrasterna.
Ha inte för bråttom nu, man kan lätt ångra det efteråt.
Kram

karofina sa...

va kul att du redan har så många planer på hur du vill att det ska se ut!! :)

kul med växthus, där kommer du nog få till många fina saker!

nu blev det linné tapetern iallafall, jag hade tur ;) den var oemotståndlig!

Anonym sa...

Hej Annika ! jag vet hur det känns, när man flyttar, och ja, det finns mycket att göra..men, det kommer att vara så fint. Du har fin smak, kronan är vackert,och bordet passar så fint i de nya vardagsrummet.
Kram Dadda