torsdag 17 juli 2008

Inuti vårt hus.

Halloj!
Det är inga undersköna bilder som kommer idag :) Men man gör vad man kan så här i flyttröra och renoveringsröra... Jag har i alla fall klippt gräsmattan idag och fixat lite i trädgården. Känner mig otroligt stolt. Jag älskar när gräsmattor är nyklippta - det ser så prydligt ut!

Men här kommer en bild på vår hall istället för gräsmattan :) Tapeterna är av strukturmodell grövre och det kommer bli jobbigt att ta bort dem, men de är i alla fall ljusa. Fönstren är bruna...
Går man upp för trappan till hallen däruppe ser man en hög med golv. Detta ska sambon och svärfar börja greja med litegrann imorgon eftermiddag. Sedan får nog vi avsluta själva. Men det är toppen med någon som kommer och startar upp och visar och sedan kan man köra på själv. Det lärde jag mig av min vän på jobbet :)
Vi har packat upp en låda för att se åt vilket håll vi ska lägga golvet. Tänk bara när vi får in lister också och kan börja möblera och piffa!! Jag längtar!!
Tills vårt sovrum är klart så sover vi i det lilla rummet på andra våningen. Här sitter orginaltapeten kvar! Den är inte så pjåkig faktiskt...
Här satsade man på fondväggar redan på 40-talet! Tre väggar är tapetserade med blommig tapet och en vägg är brun tapet på. En garderobsdörr har också blivit brun. Ganska häftigt faktiskt. Det är lite trångt nu men det ska ju bli bättre snart! Detta rummet kommer bli större när vi använder oss av kattvinden på andra sidan bruna väggen. I framtiden...
Nu har ni fått en lite bättre bild av huset inuti. Mer kommer så småningom ;)
Kramar A


11 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

tjo! Det var ett snyggt golv ni valt. Vad bra att ni får hjäp att komma igång:) Gillade orginaltapeten från svunna tider, fräsigt med fondväggar på den tden, trode det var ett helnytt påhitt. ha det fint

Krusidull sa...

Hej
Tavk för titten. Va kul att vara i hus renoveringsfasen.
Gillade din tapet med grå svarta rosor på. Lycka till nu med allt roligt jobb.
Kram
Krusidullan

In my house sa...

Hej tjejen!!! Men visst ä de kul,,, Ååååå när man har ett hus där man verkligen ser skillnad sen, efter renovering!!! Vi har oxå ett litet förråd el vind vid ett rum, som vi ska slå ihop med rummet någongång,,, sånt e bra med lite gömd extra yta...

Usch, här ösregnar de,,, fy vad tråkigt! Ska visst komma ett högtryck nästa vecka,,, men de vet man ju aldrig :(

Kramar om j

In my house sa...

Jag igen!!!

- Får ju tillägga att de inte alltid är städat här,, och att de nog e skillnad som jag,, som går hemma hela tiden.... Då har man liksom tiden och är jag dålig så har man alltid nåt att göra hemma,, juh!
- Har en kompis som är fruktansvärt stökig,, ligger saker överallt och disk i högar,,, sånt menar jag! blir stressad och förundrad över sånt!!!
- Och på jobbet är de ju skillnad,, butiks stök har jag alltid jobbat i men de rör mig inte i ryggen!!!!
Men rent hemma vill jag ändå ha....

Kramar j

Grodmamman sa...

Kul att se lite mer av ert hus! Snyggt golv ni ska lägga in också.
Det är tur att man har hjälp ibland, men när ni hållit på ett tag så lär ni ju er massor. Ju längre man håller på ju mer klarar man ju av själv! Lycka till med golvläggningen!
Kram

Hemma hos Razzel sa...

Att lägga golv är faktiskt inget att oroa sig för - det är som att lägga ett gigantiskt pussel - där alla bitar passar! Runt element och dörrar kan det krävas lite tankeverksamhet men annars är det bara att jobba på, det blir snabbt snyggt resultat! Första gången jag gjorde det själv var jag lite betänksam men min väninna intygade att det var enkelt - och det är det!!

Lotta sa...

Hej
Vad spännande att köpa hus och få sätta sin prägel i. Även om det är jobbigt att renovera så är det både kul och skönt efteråt det är färdigt och fint.
Kul att följa din husrenovering.
Måste fråga en sak. Ligger detta hus i Holstorp?
Kanske världen inte är så stor och att vi bor grannar i så fall.
Hälsningar
Lotta

sommar-rummet sa...

Hej!
Kul att du gillade gruset... Spännande att fixa ett helt hus. Ha det gott o lycka till! KRAM

karofina sa...

ja visst är det häftigt att allt kommer igen. det är ju bara att spara tapetern :) billigt oc bra ;)

undrar lite vad du fick ger för taptern/rullen i ert sovrum? e ganska sugen på linné från boråstapeter jag med. men har inte riktigt bestämt mig än.

passa på att njut av ert hus nu mitt i all renovering och glöm inte ta tonvis av kort!!

kramar karro!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilket snyggt golv du har köpt...hm ni menade jag.
Kram Irene

C De-sign sa...

Så kul med hus...och renovering....jag önskar dig all lycka till!!!!! och när du klippt "sönder" ditt gräs......så har jag stora gräsmattor.....skojar bara lite..... MÅSTE klippa gräset i morgon! Efter 27 år i huset så är det inte lika kul att klippa gräs...men du har rätt, det ser så fint ut när det är gjort och jag har också den där känslan av "stolthet" när jag har gjort det!Ha en bra vecka! Kramar fr C