onsdag 3 september 2008

Jodå!

En murare dök upp precis som han sagt! Perfekt! Han hade två hjälpredor med och de tog en snabb kik i källaren och sa att de inte skulle greja inne idag. De skulle foga på grunden utomhus så vi kunde slutgöra dräneringen. Därefter skulle de komma tillbaka för att göra källaren inomhus och grunden utomhus som hamnar över marken. De gjorde klart sin del på eftermiddagen när jag var på jobbet. Så det var det! Smärtfritt!

Idag ska jag visa lite mer från mitt nya vitrin jag fick av morfar!

Silverfat från loppis och från mormor.

Snäckfat i svart och tändsticksaskar.

Ljushållare för julgransljusen! Dessa är sparade från gamlamormorstid! Så visst har julen smugit sig på lite grann här också :)

Fin dekoration som hamnade på mitt nya kakfat i våningar.

Annan sort av ljushållare och små ljusstakar i stjärnform!

Ovanpå vitrinet har jag ställt tallrikshyllan - som nu är vit. Den ska hängas på väggen - käre sambo! :) Hjälp mig! ;)

Pajformar!

Ha en härlig dag! Här blåser det "mini-storm"! Inte bra med tanke på alla presenningar vi har runt huset nu för tiden!

Kram Annika

10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å, har du såna pajformar, har letat länge efter just såna varianter.. Vilket fin vitrin, förstår att det måste kännas roligt att ha det.

Vårt reportage i Aftonbladet är framflyttat till den 21a september. kram!

chokladblomma sa...

Skönt att de kom igår!
Alla får inte större fötter; bara några, tex jag!
Ha det så bra!
Kram A

In my house sa...

Hej hopp.... Duktiga murare som dök upp =)

- Nämen duuuu,,, ååååå såna pajformar är sååå fina.. Och även bra att använda, har ingen i min egna ägo =( och dom klämm ljushållarna är fina,, har oxå några stycken, fint till julen (då va ja där igen) att sätta på gästernas platser!!!!

Kramar j

Grodmamman sa...

Vad skönt att muraren kom! Ett steg närmare att slippa presenningarna.
Fina saker du visar upp också.
Kram

Grodmamman sa...

Hej igen! Du har något hos mig!
Kram

karofina sa...

hej vad mycket sköna bilder du bjuder på. kul att se hur det blir hemma hos er! va bra att det går framåt smärtfritt oxå!

himla fint läge ni har! jag blir så avis!

kram!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Ett sådant där vitrinskåp vill jag ha har ringt på 2 st på blocket med inte var dom kvar..
Så fint det blev med pajformerna.
Kram Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att murarna dök upp till slut och att det gick så bra. Sonja är verkligen en härlig person. Gillar henne väldigt mycket. Nu var det ett tag sedan jag träffade henne.

Kram Ullis

In my house sa...

Godmorgon tjejen.... Nämen dååå,tycker du inte om att baka!!!!! de tycker ja mycket om,,, fast dock så äter ja inte kakor och är rätt kräsen!!! Så jag bakar oftast endast för att de ä kul men gillar ej att äta!!!! vissa saker gillar jag!!!!! =0)

- Då får du svänga ihop lite kladdmuffins idag, så att du får smak på de!!!! =)

Kramar j

nd1361 sa...

this material is a wonderfull desion