söndag 28 september 2008

Holiday!

I helgen har jag och sambon varit ute på vift! Vi bokade en natt på Clarion Grand Hotel i Helsingborg och packade bilen och drog iväg i fredags förmiddag. Framme i H parkerade vi utanför Sofiero och tog oss en sväng inne i den fina trädgården.

Och lite inspiration hittade vi till vår egen trädgård:

Så romantiskt med en soffa runt trädet


Så här ser slottet ut:


Och på den här gatan bodde vi. Vi har ätit och druckit gott, vi hann shoppa lite och vi har suttit ute i solen. Allt man kunde önska sig och en välbehövlig paus i vardagens slit.



På vägen hem stannade vi på IKEA i Göteborg och inhandlade belysning till vårt hus. Nu när kvällarna är mörka kan man inte längre ignorera att man inte har lampor överallt. I trappan upp har vi i och för sig belysning men så här kan det ju inte se ut!

Före:

Efter "Termosfär":

Nu är man sugen på lite fint på väggarna :)

Så här ser det ut när man tittar ut från vårt sovrum. En smal hall och en dörröppning till höger där vi har vårt arbetsrum.


Medan sambon pillade med att sätta upp spotlightsvajern så målade jag skänken med ett tredje och sista lager vit färg. Nu är det bara spegelhyllan som ska sitta uppepå kvar. Men mest prioriterat idag var att knacka puts på husgrunden. Mina armar är skakiga just! Men vi har kommit långt. Vilket jobb det är - och det är bara att knacka på, det finns tydligen inga genvägar... Eller?

Så nu ska jag luta mig tillbaka och kika in hos Er för att se hur er helg har varit! Kramar

17 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt med en hotellweekend! Det skulle jag och sambon också behöva.
Vad snyggt det blev med belysningen i trappan.
Kram

Huset på kullen sa...

Vilken mysig helg ni har haft. Det hade inte varit fel att boka in en sådan helg.

Jag har sett burkarna på parcourrier.se. Jag tror jag ska beställa några fler därifrån för dom är så fina.

Kram Linda

karofina sa...

åh vilken skön paus! ni verkar ha haft det gött! vädret var ju inte så dumt denna helgen! :)

lampan blev så mycket bättre!!

kram!

chokladblomma sa...

Vad mysigt med en weekend-tripp!
Belysningen blev riktigt bra!
Ha det!
Kram

Ekebo sa...

Ja så här års behöver man lysa upp med lite lampor, mkt fint blev det. Det låter som ni haft en skön och avkopplande helg det är ni värda efter allt slit.
Kram Malin!

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att få komma iväg på en liten tripp. SEr ut som om ni haft det mysigt. Lampor behövs vekligen nu när höstmörkret kommer.

Kram Ullis

Viola sa...

VILKEN HÄRLIG HELG NI HAFT, HESINGBORG ÄR EN UNDERBAR VACKER STAD, HÄR HAR VI NJUTIT UTAV UNDERBART VÄDER PÅ LANDET, HA DET NU SÅ BRA I VEKAN SOM KOMMER OCH SÅ HÖRS VI, KRAMIS VIOLAN

Design i tid och rum sa...

Såååå fint och mysigt ni har haft, jag och min man försökte också hitta tiden för oss bara(i helgen)
Varit på bio (Mamma Mia )..
Vackra bilder, och din nya layout bilden är jätte fin. Kram Dadda

Galleri MochB sa...

Låter som en mysig helg. En sån kunde jag också behöva...:O) Borde också få lite inspiration till vår trädgård. Ha en bra vecka!

Katta sa...

Vilken vacker skänk du fått av din morfar, ska bli kul att se den färdig. Du undrade om mönster till fåtölj, jag tog ett slitet lakan och nålade fast på de olika delarna på fåtöljen, ritade med penna längs sömmarna, markerade med olika små tecken vilka delar som skulle sitta mot varandra (och mitten på sits och rygg)tråcklade sen ihop mallen för att prova sen sprättade jag upp den och använde den som mall på tyget. Jag har avtagningsbart tvättbart tyg på så jag har tryckknappar i ryggen.Mitt vintertyg är väldigt stumt och blankt så det har inte så bra passform men min sommarklädsel är i mjuktvättad li så den formar sig och sitter mycket bättre.Om du ska ha fast klädsel blir ju det inga problem.Hoppas du förstod, du kan mejla mej om du undrar mer tigerlilja@live.se Kram Katta

Katta sa...

Mjuktvättat lin ska det vara. Katta

In my house sa...

Åååå, så mysigt! man behöver verkligen komma iväg lite ibland,,, om det så bara är för någon natt! I Dec brukar vi åka till Göteborg "julhandla" och på hemvägen kör man inom Ullared... Det är precis lagom... Vi är likadana - tycker om att åka iväg lite, men älskar att komma hem sen...

Lampan blev ju kanon,,, belysning är jätteviktigt!!

Kram j

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken härlig helg ni har haft!
Snygg lampa ni köpte :)
Kram!

Betty sa...

Tack för inspirerande bilder från Sofiero ,häcken var fantastiskt fin.
Kram Betty !

Lilla Blanka sa...

Åh vad mysigt det låter! Skulle gärna vilja ha en sån weekend också :)

Fin lampa!
Mia

Vitt är vackert sa...

Va mysigt att komma ut lite! Bo på hotell är ju aldrig fel!! Fina bilder du visar!
Häftig belysning!

Ha det bra!

Kram Ellinor

Lina sa...

Hej!
Oh, ni verkar ha haft en toppenhelg! Inte fel att bo på hotell coh äta smarrig frukost!

Kram!