onsdag 1 juli 2009

Smögen

Hej igen!
I helgen som gick målade vi klart ytterligare en sida på huset. Några brädor ska spikas dit men annars kan vi gå vidare till nästa så snart det finns tid och möjlighet.
Men på lördagkvällen passade vi på att ta en utflykt efter en lång dags målande, och jag jobbade på dagen dessutom. Vi åkte till Smögen och kikade på bryggan i alla små affärer. Där hittade jag dessa, ett stort snäckskal och två vita skönheter:

Dessa snäckor i vitmålad keramik är så verklighetstrogna och vackra:

Den här är min favorit:

Så varmt det har varit det senaste. Det är helt underbart! Men det blir påfrestande på jobbet då vi inte har någon AC... Vi håller nämligen på att göra iordning butiken inför katalogsläppet i slutet av augusti. Det ska målas, pyntas, hängas upp lampor och tavlor, puffas kuddar och allt annat roligt!

Idag ska det målas petrol-blått, igår blev en orange vägg färdig. Imorgon kör vi en stoor vägg med vitt. Kram Annika

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilka läckra snäckskal du köpt!
På jobbet har vi heller ingen AC, så det är varmt! Och inte blir det kallare av att jag har röjt och städat hela dagen!:) Byter avdelning och vill ha lite mer ordning än vad det är nu. Lite surt är det då jag redan städat min gamla avdelning men men.
Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina snäckskal du köpte!
Kram!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Smögenbyggan äe min favvo..en av sommarens pärlor!!! Så mysigt där!!


Tack för din rara hälsnng!

TREVLIG SOMMARHELG!
♥Kramar Millan♥

Design i tid och rum sa...

Hej hej!
tack för titten hos mig.
Jag älskar alla snäskor som fin i värden och speciellt dem som jag snorklar upp själv..
Hoppas du har det bra i värmen..kramar Dadda

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina snäckor du köpt. Är ju jobbigt när man inte har Ac på jobbet. Det har inte vi heller så jag är jätteglad att vi är lediga nu när det är så varmt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Det funkar jättebra med glasen. Kan fota en bättre bild i nästa inlägg.

Kram Ullis

Katta sa...

Trodde först det var riktiga snäckor. Vackra är de i allafall.Hoppas det blir en lång varm sommar nu när man fått smak på det, vår riktiga semester har heller inte riktigt börjat utom för mej och barnen.Kram Katta

AGENT 77 sa...

Jag älskar snäckor de sååå vackert,,jag har flera stor glas burkar fyllda med snäckor..hoppas du har fin helg o tack för du kikat in kommenterat hos mig..kram kram E

Lina sa...

Hej!
Aha, du har varit uppåt mina hemtrakter! Ja, på bryggan kan man hitta mycket fint! ;- )

Imorn bär de av med båten, tror dock inte att vi kommer så långt som till Smögen...

Må så gott & ha de så bra, kram, Lina

"M" sa...

oj allt det där ska göras på mipo åxå...men nu har jag semester fyra veckor....och vi ska till smögen bla....senare i veckan....kram