måndag 20 juli 2009

Semestervecka no 1:

Hej igen!
Nu är jag tillbaka efter en veckas husvagnssemester. Vi tog en tur till Kvam/Vinstra i Norge för lite fiske:

Efter en del halvtråkigt väder i Norge var det skönt att stanna till i Karlstad för sol och bad. Det var till och med så varmt att man behövde svalka sig med iskallt mineralvatten *gott*:

Idag tog vi oss i kragen och började på tredje sidan av huset. Men vi tar det lugnt för vi har ju SEMESTER!!!

Jag har en del att visa från Norge-trippen. Har gjort lite fynd :) Men det blir i nästa inlägg.

Kram Annika

PS. Lite större fisk än den på bilden fick vi ;) Vi grillade en del av fiskarna däruppe och det smakade jättegott. Vi har fångat dem själva, rensat dem själva och tillagat dem själva! Det är annat än styckfryst lax det! DS.

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fiska är inte min grej, men jag äter gärna fisken!:)
Det är klart att ni ska ta det lugnt på semestern också!
Kram

Ekebo sa...

Fiska är rogivande tycker jag....men metar man så behöver jag hjälp med att sätta dit masken. Fynd från norge låter intressant. Kram Malin

Huset på kullen sa...

Ska bli kul att se vad du har gjort för fynd under semestern.

Fiska...det gjorde vi med jobbet för ett tag sedan och givetvis fick jag en jättestor fisk. Blev livrädd ju =)

Ha en forsatt bra semester. Kram

Maia sa...

Hej, tack för inspirerande läsning! Jag undrar vilken vit färg du använder när du målar om gamla möbler? Kritvit eller bruten vit? Något märke att rekomendera?? Mvh Maia

chokladblomma sa...

Fiska är nog det tråkigaste jag vet... men resten av familjen älskar det!! Och jag äter mer än gärna!! Grillad fisk är ju supergott!

Ta det lugnt på semestern nu!!;)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att få ta det lugnt på semestern. Det behöver man.Att äta nyfångad fisk är bland det bästa som finns.

Kramisar Ullis