onsdag 8 juli 2009

Husvagn-time

Ja, det är lite töntigt med hus på hjul... Och man talar inte gärna högt, i min ålder, om att man har en husvagn. Sedan har vi ju inga barn heller så vi gör det ju inte för barnens skull. Nej, vi gör det helt utan att försöka vara coola :) Det är skönt att komma hemifrån och man kan bestämma själv när, var och hur. Jag har mina egna saker med mig. Min egen säng, mitt eget kök och mitt egna lilla badrum. Och jag har el och värme dessutom. Att ligga i tält är inte min grej... alldeles för kallt och totalt utan skydd från alla andra när man ska sova. Att hyra stuga är heller inte lika avslappnande - för det är inte min stuga och man kan inte flytta på den...
Så ni förstår att jag inte är en "man-ska-ha-husvagn"-tjej. Jag är bara bekväm!

Och se bara så fin vår "lilla" vagn är:
En vinter för några år sedan hjälpte mamma mig att klä om alla dynorna, från rosablommigt till marinblått:
Köksbänken:
Mycket marint har jag i husvagnen. Så skönt att kunna frossa i dessa färger!

Längst in finns en liten grupp som man kan bädda till en person. När vi är ute får den agera dagbädd för de obligatoriska tupplurarna :) Lapptäcket har jag sytt.
Lilla badrummet. Originaltapet från -81. De gula och vita ränder är sydda tillsammans av mig. Fickor på handdukarna för tandkräm och tandborste när man ska gå till gemensamma toaletten för att borsta tänderna.
T.o.m en marin nyckelknippa:
Jag har visat dessa bilder förut. Lååångt tillbaka i början av mitt bloggande. Husvagnen har vi varit ute i en del sedan dess och jag är verkligen nöjd med inredningen.
Kram Annika

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tror inte heller att jag är någon "husvagnsmänniska", men hellre det än tält!:) Jag är också ganska bekväm av mig!
När jag var yngre hade vi båt och jag har många roliga minnen från de åren.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Förstår att du är nöjd. Jätte fint har ni det i vagnen. Är ju ingen husvagnsmänniska direkt, utan vi har alltid hyrt stuga.

Kram Ullis

Design i tid och rum sa...

Hej!
Jag har aldrig sovit i en husvagn,men din husvan är så mysigt och du har ju stajlat den precis i min smak.
Du ska tänka ,att du har bar sälskåp och det är väl viktigast.
kramar Dadda

Huset på kullen sa...

Det ser väldigt hemtrevligt ut i er husvagn. Perfekt egentligen att kunna dra med sig sitt eget hem =) Har aldrig själv sovit i husvagn men kan tänka mig att det kan vara mysigt.

Vad fint badrummet blev!

Kram Linda

Ekebo sa...

"Man ska ha husvagn ...det har jag sett att alla har....man ska ha husvagn tänk vad man får se" Ja vår fick följa med till Österlen i några dagar. Jag gillar också husvagnslivet mysigt med sitt egna lilla kryp in. Men likadana träningsoveraller kan jag hoppa över:)Ha det gott kram malin!

Katta sa...

Vad roligt! Verkar faktiskt lite roligt det där med husvagn, er vagn ser ut som den vill åka till skärgården nånstans, Kram Katta

A home far away sa...

Jag är inte egentligen en husvagns människa men din lilla vagn är så fin!

Ha en fin fredag!
Kram Gunilla i Singapore

Lina sa...

Hej!
Vilken fin husvagn, de är ju hur fin som helst efter att du piffat upp den! Vår båt skulle verkligen heöva en make-over på insidan...Allt är i original sen 86...hu! =( men, ja, ja de får duga så länge...

Må så gott & ha en bra helg!
Kramar, Lina

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint och mysigt det ser ut :)
Kram!

C De-sign sa...

Jätte fint har du det i husvagnen...önskar dig många sköna upplevelser nära naturen! Stor SommarKram fr C