lördag 25 juli 2009

Hej & hå vad det går!

Idag håller här på att fixas och donas, i skrivande stund faktiskt :) Och då kan ni ju lista ut att det inte är jag som grejar utan Marcus. Han har spikat upp mer fönsterfoder och målat det mesta han har kommit över den sista timmen! Nu är ytterdörren vit och ytterligare ett stuprör har fått vit färg på sig. Just nu håller han på med nya foder till ytterdörren...

Här är senaste tillskottet av fönsterfoder. Vilken skillnad från fönstret ovanför:Igår målade Marcus baksidan av huset. Första lagret grönt:
Huset ser numera helt ut för första gången på månader. Man kan gå runt i många olika vinklar och se den nya gröna färgen:

Här är mitt lilla projekt idag. Jag har köpt 3 st murgröna på båge och ställt i mitt fina fönster (lite otydligt men jag lovar att det blev fint) :Och här är ett annat av mina småprojekt. Ett tidigare brunt stuprör har blivit vitt. Ovanför fortsätter det bruna men jag lovar att det ska bort!

Idag har vi varit ute på en lite tripp med bilen. Vi hamnade i Alingsås på ett ställe som heter "Hus till hus" och de säljer tillvarataget material från gamla hus. Alltså dörrar, fönster, handfat, knoppar, handtag, grindar, tegelpannor m.m. De hade massor av gamla, charmiga saker och visst blev man sugen på att ta med något hem men jag lät allt det fina stanna kvar. Det är dock antecknat i huvudet vad som fanns inför framtida projekt!

Nu blir det lördagsmys!

Kram Annika

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad kul att huset nu snart är färdigmålat! Blir verkligen stor skillnad! Ska bli kul att se när ni får dit alla foder också!:)
Kram

Vitt är vackert sa...

Hej!
Ja, jag är förvånad själv över att ha lust och ork till att blogga. Skrev precis det i ett inlägg :)
Å va mycket det händer hos er då!! Blir verkligen jättesnyggt! Fönsterfodren gjorde susen! Å stupröret! Har också tänkt måla våra, eller köpa nya, i vitt, men måla är ju helt klart billigare... Vad använde du för färg??
Ha en mysig kväll!
Kram E.

Ullis/Leva på landet sa...

Nu är det ju inte mycket kvar. Som sagt det blir väldigt stor skillnad med fönsterfodren.

Kramar Ullis

Hem och Lycka sa...

Vad fint huset blir, underbart!

kram Mia

chokladblomma sa...

Vad härligt att ni har kommit så långt!!! Och fint blir det!!
Härliga pyssel du har sysselsatt dig med här nedanför..!

Ha en bra söndag!
Kram