torsdag 23 juli 2009

Annorlunda pyssel när det regnar.

Hejsan!
Detta är en del av mina fynd från Norge:


Jag köpte (på rea) tre av dessa korgar med zinkkrukor på Kid. Vi har ju Kid i Sverige också men detta tycker jag ändå klassas som ett norge-fynd. Allt som allt kostade de tre 37,50.- NOK.

Ett stort fynd som jag gjorde vid vattenkanten då de andra fiskade (och jag hade tröttnat), var en stoor hög med drivved. Det var så grått och vackert:


Och av detta blev det en lampa! Skärmen ska bytas ut mot en vit och mycket större men annars känner jag mig nöjd med denna kreation :) Såg, i en norsk inredningstidning(Interior Maison), en lampa som var gjord av drivved på ungefär samma sätt. Men där fanns stenar innemellan drivveden också men där drar jag gränsen - att borra i sten är INTE lätt...

Igår satte vi upp ytterligare foder runt ett av fönstren på huset. Men det regnade igårkväll och hela dagen hittills idag så det är inte riktigt färdigmålat.

Imorgon kanske vi skulle få lite bättre väder och lite sol! Hoppas på det!

Kram Annika

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fina krukor du hittade och jag tycker att det är så fint med drivved. Gillar färgen!:)
Hoppas att det inte regnar imorgon, är så trött på regn nu!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Drivved är så fint. Kul att pyssla och att göra ett sådant fynd.

Kramar Ullis

Floralis sa...

Åh hjälp! My kind of lampa! : ))
Älskar den! Du behöver definitivt inte byta lampskärm. Den passar så bra den gråa... : )
Gillar det här med att blanda in naturen i hemmet.
Jag ska också ut på jakt och söka efter knotiga, grånade grenar. Hoppas att man hittar det någonstans... : )) Vill hänga grenarna från taket.
Ha det gott!
/Anneli

Pysselprinsessan sa...

Vad fin lampan blev! Jag har sett en liknande i en superhärlig inredningsbutik här i Norge, säkert samma du sett i tidningen, och blev förälskad direkt! Superläckert, och jag förstår att du skippar stenen! :D
Kramar

Blogg by Maliin Stoor sa...

Driv ved I LIKE!!!!

Så vackert..

Fint det blev med lampan!!!



Maliin