fredag 31 juli 2009

Och så var det fogat!

Den ljusgrå fogen är lagd och vi är väldigt nöjda med hur det blev. Tvättstugan har just nu en badhus-känsla och det känns fräscht som bara den! Fogarna ser lite ojämna ut i färgen just nu men det är för att de fortfarande håller på att torka.Det finns två fönster härinne och detta är det minsta, ca 60x65 cm. Här hängde jag upp denna lilla gardinen som jag egentligen hade till vår dörr till grovingången. Den är nu utbytt och då fick den en ny plats här. Det vita brädtaket älskar jag! Tillsammans med putsad, vitmålad vägg och klinkers på golvet. Så fint med en massa olika gedigna material tillsammans!Det här är det större fönstret, ca 130x60 cm. På ena sidan hamnade dessa vitmålade krukor som fått vara ute hela vintern och bli så här väderbitna och charmiga. Rosten kommer från en rostig (såklart...) hållare jag haft på väggen utomhus.

Det är nu som jag tycker att det är svårast med att gör iordning ett nytt rum. Jag är totalt livrädd för att välja något som inte passar in. Något som är för dyrt för att byta ut om jag inte blir nöjd. Eller helt enkelt inte blir snyggt. Men jag har nu valt, med inspiration från In My House-Josse, bänskåp från IKEA med luckan RUBRIK i rostfritt. Det blir en DOMSJÖ 1 porslinsho och vit bänskskiva. Jag känner att detta kommer att bli klockrent i min tvättstuga! Sedan får vi se vad som dyker upp därinne :)

TREVLIG HELG ALLA!

Kram Annika

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad jag känner igen mig i det du skriver! Har ofta haft så bråttom med att bli klar att jag sedan ångrat mig eller hittat bättre lösningar!:) Försöker numera att lugna ner mig och verkligen tänka över saker både en och två gånger innan jag köper det.
Ska bli så kul att se när det blir helt klart!
Kram

In my house sa...

Åååå, så skönt å fint ni får det.... tack goá du för snälla ord.... blev såååå glá... Undra hur länge vi har följt varann??? hmmm..... Tiden går fort....

Duuu, jag¨mår toppen iknoppen, numera av tab... Såååå härligt!!!1

Puss på dig

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Så fint!!! Du lyckas säkert kanon med att få till det sista också!!!

Tack för gratulationerna! Kram kram

Kallholmen sa...

Det ser ut att bli jättefint i din tvättstuga!
kram carolina

Ekebo sa...

Vitt och fint!

Måste var härligt att få en snygg tvättstuga inbillar mig att det blir så mycket roligare att tvätta då:) Själv har jag en urtråkig utan bänkar....måste nog göra i ordning den till hösten. Kram Kram Malin