söndag 26 juli 2009

Vitt, vitt och åter vitt!

Ja, här fortsätter inspirationen att flöda. Projekt efter projekt, idé efter idé blir verklighet. Det är jätteroligt när man har tid att genomföra och slutföra. Idag har vi jobbat på vår entré.
Dörren är nu färdigmålad och vit, den har fått foder och lite piff i form av en tuja:

Här finns en butik som säljer billiga krukor så jag slog till på denna för 99.-. Tujan kostade 129.-

Med denna bilden ville jag bara visa hur vår trapp såg ut innan vi gick loss på den idag. Om ni tittar noga kan ni även se lite av dörren så som den såg ut innan den vita färgen. Ni ska få en ledtråd; den är BRUN!

Vi använde oss av brädor som vi bytt ut på fasaden. Deras tidigare destination var till tippen men nu har de alltså fått nytt liv. Jag kanske inte är riktigt frisk men jag tycker att det här ser jättecharmigt ut. En samling gamla brädor, uppsatta utan ordning. Kändes som att jag ville använda den här idén någon annanstans utan att måla över brädorna. Det kommer att bli fler brädor som tur är... :) men det får bli inomhus - man vill ju inte att grannarna ska tro att man blivit tokig!

De blev såklart vita, och så såg jag dessutom på denna bilden att det blev lite färgspill på trappan...

Meningen med det här projektet var att få trappan, med dess räcke, att passa bättre ihop med resten av altanen och entrén. En överliggande bräda i samma stuk som på övriga räcket ska sättas på och sedan är projektet i hamn och det kostade så gott som ingenting! (Vi har en strykning till med färg att avklara så kan vi ta bort maskeringstejpen på trappan sedan...)


Jo, en grej till ville jag fixa med denna trappan innan jag tycker att allt är tipptopp. Under trappen, som för övrigt är en plasttrappa tillverkad för att likna en stentrappa, vill jag sätta krysspaljeér i gammaldags anda för att ge mer charm till huset :) Marcus är ombord på idén så nu kan det också ordnas. Men det får bli en annan dag för nu är jag helt slut!

Over and out! Kram Annika

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad fint det blir och så kul när man får avsluta projekt! Tyckte att det blev mycket bättre med det nya räcket till trappan och återanvändning är ju aldrig fel!:) Här använde vi brädor från vårt staket som blivit över, till vår soptunneförvaring. Är så kul att följa er renovering!
Kram

Floralis sa...

Oj vad ni jobbar på! Och fräscht blir det! : ))
Jag målade golvet på vår veranda med Tinova tror jag... En oljebaserad färg. Målarhandlarn menade på att det inte skulle nötas så snabbt. Att det nöts lite gör ingenting. Blir bara charmigt... : ))
Färgen är svagt grå (nästan vit) och kanske inte det bästa egentligen om man har mycket leriga skor... : ))
Det upptäckte jag senare när jag började gräva på gården. Men skiten kan man sopa bort... : ))
Ha det gott. Toodiloo!
/Anneli

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så snygg trappan blev i vitt!

Er lampa ni gjort nedan var ju bara fööör snygg!! Jätte kul o annorlunda!!
Kul att ha något inte alla andta har heller!

kram millan