fredag 26 juni 2009

En bra dag! (Heja Sverige!)

Då var nästa sida under målarpensel äntligen! Det är lika härligt varje gång man kan stryka en brun bräda så den får ny, fräsch färg på sig. Målning är verkligen ett terapi-arbete. Man ser resultat med en gång. Och så ser man sådan´t man inte tänkt på så mycket förut...som fula utelampor t ex... Just nu är Marcus iväg och spelar fotbollsmatch så jag tog en sväng till Jysk innan de stängde för dagen. Det blev tyg på rea: Line kostade 150.- för 5 m och Sheila kostade 50.- för samma längd. Undrar när jag ska hinna sy något av detta? Men idéerna finns i alla fall :)
På ICA Maxi har jag gjort en del örngottsfynd det senaste. 8 st totalt och det har kostat mig 80.- Jag använder dem i soffan till vardags. När de är smutsiga är det bara att ta av och tvätta. Och tröttnar man eller de går sönder så är ingen större skada skedd. På denna bilden är det de två blå med stjärnor som kommer från ICA:
Solbränna har man också fått. Underbart med detta väder! Jag hoppas att det aldrig tar slut.
Trevlig fredagskväll! Kram Annika

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad skönt att det tar på er målning! Och det är väl alltid så att när man väl har börjat så drar det med sig annat!:)
Önskar vi hade ett ICA Maxi i vår stad också, verkar finnas många fynd där!
Ha en bra helg!
Kram

Anonym sa...

Mysig & hemtrevlig blogg som jag gärna kikar in på då och då!!

Hej från Agneta

Ingmarie sa...

Va kul att följa din blogg!

På återhörande!

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att huset blir ljusare. Ni har lite jobb med det. Är ju så bra när man hittar billiga örngott. Gör ju som sagt inget om det händer något med dem.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Design i tid och rum sa...

Hej! så fint med dem kuddar,imorgon ska jag dit och köpa
Tack för tipset.
kram Dadda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Helloj....sama här...hoppas såååå att värmen håller i sig ju!!!
Kul att fyndat fina örngott!!:))

*SOLA * BADA * NJUUUT!!*
Trevlig sommarhelg!!
~~♥Önskar Millan♥~~

Ingmarie sa...

Tack för titten!Ja nu vet du att jag älskar vardagarna....
Trevlig sommar o på återseende.