söndag 14 juni 2009

Mera regn?!?

Väderprognosen visar att regnet har dragit vidare men det regnade i alla fall idag! Jag blir såå trött! Så med husmålningen händer inget ännu.

Men kan man inte vara ute så får man väl vara inne. Vi skaffade färg till tvättstugan i källaren och målade väggarna vita. Och så fick metallicfärgen vara med igen då en rostig ventil fick bli silver. (Fönstren är inte målade än...)
Det här är en del av rummet som man ser direkt när man kommer in:

Detta är en vägg som man ser när man gått in i rummet och tittar till höger. Nya rör är installerade av vår härliga rörmokare. Dessa ska sedan anslutas till maskiner och porslinsho. Vissa väggar är nyputsade, släta och fina och andra har märken efter saker som varit uppsatta men det är en del av charmen i ett gammalt hus :) Jag skulle inte vilja ändra på det!


Detta är en bild från Allt i Hemmet NR4 Mars 2009, som har blivit min inspirationsbild till tvättstugan. Det ska inte bli ett kök därnere men de rostfria luckorna, porslinshon och glashyllorna bildar något tillsammans som jag tycker om... :)



Nu har vi också skaffat klinkers till golvet i tvättstugan och vi hittade en platta som var 20x20 och den var slät och vit. Och det var ett bra pris på den! Så om det ska regna mer så är vi förberedda med fler inomhusprojekt!


Så här såg tvättstugan ut innan vår murare var här och ordnade några av väggarna:

Usch, det är knappt att man vill se bilden... Snacka om att man är låångt ifrån "lullull"!!!

Nu ska jag njuta av det som är kvar av söndagen. Vi ska äta en god kvällsmat och titta på något bra på tv! Kram Annika

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tänkte på er idag när sambon målade lite på carporten. Tråkigt när vädret inte är med.
Å andra sidan får ni ju lite gjort inomhus istället!:) Fint det kommer att bli!
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mycket att göra ser jag;) Men detr är väl lite det som är tjusningen med det hela antar jag...man blir väl aldrig riktigt klar nån gång;)))
(ialla fall inte vi*hihi*)

Nattis på digsan!! nyfiken påp vilken butik du jobbar i...kanske man sett dig ?!!kram♥

chokladblomma sa...

Ja, fortfarande långt ifrån, men det närmar sig! Jag förstår att du fastnade för den bilden. Skitsnyggt!
Jag håller tummar och tår för lite uppehållsväder nu.
Ha det!
Kram

Mjuka sa...

Den inspirationsbilden är så underbar!! Så skulle jag också vilja ha det
kram Malin

Jenny sa...

Hej Annika!
Visst är det tråkigt med allt regnande som varit..idag har vi haft sol iaf:)

Fin bild från Allt i Hemmet, lite sånt stuk på er tvättstuga o det kommer bli supernajs!

Ha en skön kväll,
Kram Jenny

Katta sa...

Väldigt snyggt att överföra den stilen i en tvättstuga med.Ja i det här ruggvädret blir det till att hitta saker att göra inomhus och nog hittar man att göra alltid. Kram Katta