fredag 5 juni 2009

Lyx- och budgetpryl.

Jag bestämde mig för att anta en utmaning. Det var så längesedan jag gjorde en. Jag såg den inne hos Jenny med bloggen Hemma på Kråkered. Det handlar om att man ska visa en lyxpryl och en budgetpryl som man tycker om från sitt hem. Så - here goes:
Lyxpryl:

Våra ställbara sängar är värda alla pengar! Jag tror aldrig att jag skulle kunna ha något annat efter jag har haft ställbart. Det är väldigt bra när man tittar på tv i sängen, läser, skriver eller är förkyld... hmmm, kan mitt beslut vara styrt av min förkylning idag tro...? :)


Med en enkel knapptryckning hissar sängen upp och ner steglöst. Att höja fotändan är jätteskönt och man kan använda sängen för att sträcka ut ryggen. Våra sängar ser ut som bilden överst fast de är klädda i grått tyg och så har dem stålben.

Budgetpryl:

Detta måste vara den bästa budgetprylen jag har. Jag fick skåpet av morfar, som har haft det ståendes i en ladugård. Efter en hel del tvättande och målande fick den ett nytt liv. Den har också fått en glasskiva uppepå med en tapet under eftersom den var i så dåligt skick. Den står i vår lilla hall och den rymmer ALLA våra skor!

Kram Annika

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag vill också ha ställbara sängar nästa gång vi byter.
Kul med en sådan fin skoförvaring!:) Här rensade jag ur närmare 10 par skor häromdagen ur vårt skåp i hallen. Borde gå igenom vad som ska slängas, säljas och skänkas. Barnen kommer i vilket fall inte kunna ha dem mer.
Kram

Jenny sa...

Hej Annika!
Kul att du antog utmaningen!
Vilken härlig säng ni har,vilken bra investering!

Jättefin budgetpryl oxå, verkligen vackert skåp du fick, tänk att det stått i en ladugård!! :)

Ha en jättebra lördag,
Kram Jenny

chokladblomma sa...

Vi önskar oss också sådana sängar så småningom. Vadd snyggt det blir i ert badrum!!
Krya på dig nu!
Kram

Hemma hos Razzel sa...

Vilket vacker skåp! Jag älskar när man kan kombinera det vackra med en praktisk funktion på det sättet!

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbart med ställbara sängar, vill jag också ha. Det får väl bli nästa gång vi byter sängar. Ditt skoskåp är jättefint. Hoppas att förkylningen blir bättre snart, inte kul.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Vilket fint skåp!!
Och sådana sängar hade inte gjort ont på en enda fläck:)
kram Lallis