tisdag 16 juni 2009

Tvålpump

Jag har hittat en ny tvålpump till badrummet. Nu är det en blå med stjärnor på som gäller:Den kommer från Hemtex och det var faktiskt inte rea på den... De hade rea, såklart, men inte på min tvålpump. 69.- kostade den.
Den jag köpte tidigare som var tänkt till badrummet passade inte riktigt in men den passade in jättebra på toaletten här uppe på första våning.

Ett annat av helgens projekt var att genomföra idén med s.k "spirorör" för att dölja ett tråkigt, men nödvändigt plaströr bredvid toalettstolen. Detta är ännu ett av Josses inredningstips. Hon har bloggen In My House som innehåller många bra idéer där hon bland annat döljer tråkiga, synliga rör med dessa ventilationsrör. Visst är de snygga!
I tvättstugan ska en del andra rör döljas på samma sätt har jag tänkt. Men det kommer längre fram!

Innan jobbet idag har jag tänkt att jag ska måla lite på dörren och dörrkarmen till tvättstugan. Brun karm och grön dörr... "Jag tror INTE".
Ha en bra tisdag! Kram Annika

7 kommentarer:

Jenny sa...

Godmorgon Annika!
Jättsöt tvålpump o inte så dyr heller:)

Smart grej det där med röret, Josse/In my house är en bra inspirationskälla:)

Ha en bra dag o tack för din goa kommentar hos mig,
kram Jenny

Helena sa...

Den tvålpumpen har jag också spanat på.....! Jättefin! Kram Helena

Grodmamman sa...

Tur att man kan få inspiration hos andra när man behöver hjälp! Och Josse är helt suverän på detta och så påhittig!:)
Du menar att den dörren inte passar in längre, eller vadå?!? Hi, hi, har full förståelse för att du vill måla!
Kram

Katta sa...

Vilken bra ide med röret. Och tvålpumpen är jättefin, kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hejsvejs igen o tack för fin kommentar!!!
Jättefint på toan!!!
Nix där har vi nog inte handlat...bara på svenska hem härisran...men vem vet kanske tar os en tur i sommar...ligger ju nära...blir ofta vänersborg/trollhättan tur..Överbyn är bra;))

O så badet i vänersborg!!!

Kram på digsan!!Millan ♥

Tiril sa...

Flott såpepumpe, maritmt passer så godt på badet, å til den prisen ....

Design i tid och rum sa...

Hej!
den där tvålpump har jag väntat att dem ska rea ut, men det blev aldrig.
Har funderat att ge pp och köpa för ordinarie pris.
ha en underbar helg kram Dadda