måndag 8 juni 2009

Helgen som gått

Hej hej!
Förkylningen är så gott som borta. Mattheten och huvudvärken gav med sig till slut. Bara nästäppa kvar... :(
Nationaldagen innebar inget firande utan putsande! Jag lagade väggen i tvättstugan och det var faktiskt inte så svårt. Det svåraste är att börja och bara man kommer igång så är det ganska lätt. Min bror brukar alltid säga så - och det är så sant, så sant. Putsen håller fortfarande på att torka men snart så kan vi måla tvättstugan vit! Den där metallfärgen jag visade tidigare var beroendeframkallande. Den har hamnat lite överallt och snart är burken slut. TIll exempel hamnade färgen på denna hängaren. Jag köpte den förra sommaren på vår semester och då var den vit. Men jag tyckte att den var lite tråkig i vitt så den fick bli metallic!! Jag tror att den kommer att sättas upp utanför duschen i badrummet.
Marcus var så glad över att vi sluppit vår gamla duschkabin så han drog igång och rensade ur verkstaden/hobbyrummet som är utanför badrummet i källaren. Han tog två vändor till återvinningen med en massa gammalt som tidigare ägare lämnat här. Men en verkstadshurts fick stanna kvar. Och den fick också en släng av ny färg på sig. Tidigare var den mörkgrön men nu silvermetallic och redo att användas i Marcus nya verkstadshörna som blir på ett annat ställe.
Regnet har inte tillåtit oss att måla vidare på huset. Så inga framsteg där. Men i vårt trädgårdsland växer det potatis och jordgubbar. Hallonbuskarna och björnbären har verkligen kommit igång också. Vinbär kommer vi att ha i mängder och så fick jag två tomatplantor och en chiliplanta av Marcus syster. Så här ska skördas så småningom :)
Nu är det ny vecka - dags att kränga möbler igen! Kram Annika

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Sakta, men säkert får ni iordning!
Skönt att rensa lite också.
Med så mycket bär och annat i trädgården blir det till att sylta och safta i höst då?!?:)
Kram

chokladblomma sa...

Vad härligt med så mycket bär och grönsaker i egen trädgård! Lyx!
Ha det gott!
Kram

"M" sa...

Vad bra det blev....det är ju härligt att ha massor av bär å frukt hemma på tomten....lyxigt att kunna gå ut å plocka lite bär eller frukt å göra sin egen kräm, sylt eller saft...jobbar du i en privatägd möbelaffär eller är det en kedja?

Nome : Giovenale Nino Sassi sa...

everything beautiful as always
Nino

Lina sa...

Hej!
Va skönt att förkylningen ger med sig!!! Inte vill man vara sjuk nu när de är sommar, nåväl juni i kalendern men så kallt! Brrr...

Vad är de för spray som du använder??? Nu blev jag nyfiken!?

Må så gott, kramar, Lina

Design i tid och rum sa...

Hej! så skönt att ni fick iordning
Du har så fint hemma.
Jag själv är förkyld så tråkigt. Precis börjat på nytt jobb,men vågar inte stanna hemma.
Ha en bra dag Dadda.
kram

Ellas Inspiration sa...

Godmorgon!

Självklart kan jag ge dig lite tips...

Hos Perlan Living hittar du en lite modernare variant:

http://www.perlanliving.se/visa_produkt.asp?id=715&t=Fasadnummerskylt

Förstod att du bor lokalt så då kan jag tipsa om att Blomsterhallen på Överby har fått in väldigt snygga siffror i silver i två storlekar varav den ena var superstor. Kan tänka mig att det kan vara läckert på huset.

Lycka till!!

Kram Karin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallå!!! Undrbart skåp nedn!!! Ett sånt vill jag med ha;)))

Kram Millis♥

A home far away sa...

Skönt att du mår bättre!
Och vad fint ni får saker i ordning, det måste vara kul!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore