tisdag 2 december 2008

Mörkt men mysigt :)

Jag tog lite kort på huset i mörkret...det blev väl sådär bra, men jag är ganska nöjd ändå. Vårt hus syns inte i mörkret eftersom det är mörkbrunt! Ska bli såå skönt när det blir målat till våren och sommaren.

Jag har satt granrisljusslingor på altanräcket. Och i fönstret lyser en av våra stjärnor.

Och hyacinterna står i full blom! Så fina, men de luktar inte så mycket. För min del hade de gärna fått lukta mer för doften är ju nästan det bästa med hyacinter.




Ikväll är det "Äntligen Hemma" igen. Ska bli spännande att se vad de ska greja med idag. Längtar redan!

Kram Annika

9 kommentarer:

Kallholmen sa...

Jätte mysigt tycker jag!
Så dutycker att det ska bli skönt att måla till sommarn.
Jag har värsta ångesten över den biten.Men det är 10år sen vi målade så nu måste vi.
Du har nog rätt om besticken men för mig är det ju inte pengavärdet som styr och tur är väl det det är ju oftast "skrotet" man tycker är finast.
Sköt om dig i adventsmyset
Kram Malin

Grodmamman sa...

Mysigt det ser ut med ljusslingan. Vi har inte fått upp någon än, men jag hoppas på detta till helgen.
Doftlösa hyacinter skulle passa bra hos oss då jag inte tål doften av dem!=)
Kram

Mia sa...

Så roligt att du tittade in till mig. Var gärna med i tävlingen också.
Så mysigt du har det och så roligt med första julen i erat hus.
Kram Mia

Inspiration i vitt sa...

Hej Annica, tänk vad fint det blir när man lyser upp med lite lampor och stjärnor i mörkret.
Har inte hunnit att köpa en enda hyasint än fast det är det finaste jag vet men jag kan ju titta på dina.
Kram på dig/Ingela.

Grodmamman sa...

Hej igen!
Vad kul att du tycker om färgen på vårt hus! Kan säkert få fram färgkod o dyl då vi nog har lite färg kvar. Får dock återkomma till helgen då sambon kommit hem. Om jag inte får för mig att gå igenom alla färgburkar som står i hans lilla förråd innan förstås!=)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Gillar bilder som är tagna i skymning/mörker. Fina blommor du har. Kan ju tyvärr inte ha hyacinter då jag är allergisk.


Kramar Ullis

Lina sa...

Hej!
Varsågod...den var du väl värd tycker jag! De är så spännande att föka ert husprojekt!

Va spännande med ny färg på huset! Vet ni vad de blir för färg redan nu?

Vilken härlig hyacnt! De är ju så läckra! Jag har en rosa på g här som snart spricker ut! Har fler på lager i mörkret i källaren! :- )

Idag har maken satt upp vår utebelysning, lite sent, men han har varit sjuk stackarn...Han är bäst på de, så jag har fortsatt att pynta inne!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

Rosa Hemmet sa...

Vad mysigt ni har kring ert hus :) ser ut att vara en fin julstämning där inne! Håller med om att äntligen hemma är ett bra program, det är ett av mina favoriter i inredningsväg! Ha det grejt tjejen och din karl också för den delen :)

In my house sa...

MYSIGT!!!!! det är ju super,,, när ni släcker ner, så behöver ni inte oroa er för inbrottstjuvar,,, dom hittar ju ej till huset!!!! fniss!!! (ta i trä) huu, att jag ens säger detta!!! Skojjar juh!

- Ojdu, tiden rullar som en raket,,, snart helg igen och vips så är det 2009... sen 2010 =)

Hoppas allt ä bra,,, och att du inte jobbar FÖR mycket! KAMAR om dig pinglan! j