onsdag 17 december 2008

Pall & julgran

Jag har haft ett litet projekt på gång länge nu. Den här pallen har varit under behandling och jag har haft väldigt svårt att välja ett tyg till sitsen. Men för några dagar sedan hittade jag det rätta tyget på jobbet. Det låg en rulle högt, högt uppe på en hylla och det var nog bara en eller en och en halv meter kvar. Jag fick ta tyget och insåg när jag kom hem att detta ska sitta på pallen!

Och så här fint blev det:

Det är ett riktigt möbeltyg som kommer att hålla jättebra.
Ja, ni ser rätt! Granen har vi tagit in!

Igår kväll åkte vi och hämtade granen hemma hos mina föräldrar. Den kommer från min morfars skog så vi har fått vänta lite extra på att den ska fraktas upp hit från Lödöse :)

När man sitter i soffan nu, efter ommöbleringen, ser man ut i hallen och trappan upp till andra våningen. Matsalen ligger till höger och till vänster, utanför fönstret, är vår altan. Altanen där vi har vår granrisslinga med julbelysning.

Ikväll hoppas jag att vi kan hinna klä granen! Vi ska ha besök av rörmokaren igen för att ta ner ett element bl.a.

Ha en härlig dag! Kram Annika

9 kommentarer:

Vitt är vackert sa...

Vad spännande med ert badrum! Att få se hur det växer fram. Kommer säkert bli jättefint när allt är klart. Möblerna är supersnygga!
Mysigt med gran. Vi ska ta in vår i helgen har vi sagt. Har alltid tagit in den dan före julafton tidigare, men detta året känner jag att jag vill ha in den lite tidigare. Å sambon var med på det.

Hoppas allt är bra!

Kram Ellinor

Design i tid och rum sa...

Hej! vackert utsikt mot granen kommer det att bli.
Det ser så fint i dit hus ni har verkligen jobbat mycket.
Kram kram Dadda

Anonym sa...

Merry Christmas .... May the commemoration of the descent of the Son of God on earth is for all source of joy and hope for every day of life. Happiness, health and peace. Words of love turn on the day ... every day ... to Multos Aged!

Giovenale Nino Sassi

Grodmamman sa...

Fin pallen blev!
Det är inte lätt att hålla ordning när man renoverar! Men visst är det skönt när det börjar bli ordning igen.
Här ska vi ta in granen på lördag är det tänkt.
Kram

chokladblomma sa...

Mmmm... Vi ska ta in granen på fredag.... MYYYYSIGT!
Ha det gott!
Kram

Viola sa...

Så fin pallen blev....och granen från er släktskog ser ju väldans vacker ut, du jag vet húr det är att renovera ett gammalt hus, vårt första var byggt 1926 och det fanns inte en vinkel som var rät eller golv som inte sluttade, så spännande så....medföljande emellanåt långa fula ramsor kan jag lova, kramis

Mjuka sa...

Så söt pallen har blivit!! Snyggt tyg du har valt
kram Malin

Rosa Hemmet sa...

Fin den blev pallen! Kul att du fann ett sånt snyggt tyg på jobbet, och helt gratis oxå ;) Det är aldrig fel.. Tänk att det har varit så nära men ändå så långt borta! Kul att klä granen, våran är redan klädd. Nu är det julmys i stugan:) Ha det fint tjejen

H A N N A S - F O R M sa...

Tack för din hälsning...så glad att jag fann din fina blogg!

KRAM
Hanna