måndag 15 december 2008

Badrumsmöbler

Detta är vad vi köpte till badrummet:

Hemnes spegel:

Höllviken tvättställ:

Och Freden kommod:


Vi väljer nog att ha helt vitt på väggarna och svart på golvet. Det sitter ett gammalt element därinne som vi ska ta ner nu i veckan, blästra och måla svart.

Jag har totalt snöat inne på svartbrunt till badrummet. Det blir så fin kontrast till allt vitt. Jag ska nog köra lite "colonial east" härinne, fast med lantligt stuk - inte Marrakesh...inte så mycket i alla fall :)

Det har inte tagits in någon julgran här i helgen... Det hanns inte med mellan jobb, fixa i badrummet, gå på fest och lite annat. Och idag blev det ingen gran heller... *längtar* Det är ju nu man vill ha den även om traditionen i vår familj har varit att man tar in granen dagen innan jul.

Kram Annika

8 kommentarer:

chokladblomma sa...

Det blir mer och mer spännande ang ert badrum! Ska bli kul att så småningom få se det klart!
Ha det gott!
Kram

Grodmamman sa...

Ska verkligen bli kul att se sakerna när de kommit på plats!
Här har traditionen också varit att ta in granen dagen före julafton, men de senaste åren har jag tagit in den tidigare och tidigare!=)
Du har något inne hos mig!
Kram

C De-sign sa...

Spännande att följa både badrum och tvättstuga...... så kul ni har det med allt att greja med! Snart är det dessutom jul i huset! Ha en bra julmysig vecka...Kram fr C

Anonym sa...

vi har just renoverat badrummet och det blev svart på golvet och ljust på väggarna - fast vi valde en vit handfatsmöbel även om vi sneglade på denna oxå... :)

In my house sa...

Ooohhh, Annika,,, det kommer att bli kanon fint,,, brunt, vitt och svart är jättefint ihop,,, ofta är det ju så, att man "hänger" upps ig på,, eller just blir sugen på vissa färger....

- Jag längtar tills vi ska göra toan,,, dock är våran en mini... bara toa och handfat!!!!

Ha de så gottit kramar j

Design i tid och rum sa...

Hej! jag behöver inte vänta får att se hela badrummet.JAG VET REDAN DET KOMMER ATT VARA SÅÅÅÅ SNYGT,kramar Dadda

Ekebo sa...

Snyggt med det svartbruna till vitt. Kram

Viola sa...

Så spännande det ska bli att få se ert badrum växa fram...ha det gott sista veckan innan stora helgen, kram