torsdag 18 december 2008

Älgar och julgran?!?!

I dag när jag kom ner till köket, efter en god natts sömn, såg jag två älgar utanför köksfönstret! Det visade sig sedan vara tre älgar! Jag som alltid tänkt att jag skulle få besök av Sveriges Konung nu när vi flyttat till det berg dit han brukar åka på älgjakten. Men jag fick besök av Skogens Konung istället :) Fast detta är nog honor, eftersom de inte har några "horn". De ligger kvar under trädet där de har legat hela morgonen...


I den här positionen ligger de än. Jag tror inte att jag går och hämtar posten idag, ute vid vägen.

Nu har julgranen blivit klädd. I år blev det mer färg, annars har vi haft guld och silver blandat. Nu åkte några röda kulor med också!

Ursäkta den suddiga bilden!


Jag har haft lite svårt att ta bra bilder det senaste. Men, men... Korten på älgarna är tagna genom fönstret. Tro inte att jag skulle våga gå ut och ta dom bilderna! Älgarna ligger tryggt och vilar 50 m från huset.

Nu är det dags för jobb, jag får skynda mig in i bilen..., och sedan julbord med arbetskamraterna.

Kram Annika

8 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Vad spännande med älgar så nära huset!
Granen har du gjort jättefin!
Ha en bra dag
Anna

Viola sa...

Hoppas du haft en bra dag och att julbordet smakade bra och att älgarna hittat något annat favoritställe att vistas på, visst är dom respektingivande, men just nu är jag mera skraj för alla vildsvin vi har runt omkring oss på landet....lite obehagligt när man har hund och han känner av vittringen, så så mycket lös törs vi inte ha honom längre, då blir han nog bara som ett svart streck i skogen kan jag tro, ha det bra nu dagarna före jul, kram

Katta sa...

Spännande med kungligt besök på morgonkvisten. Fin julgranen blev. Kram Katta

Elisa Day sa...

Oj vilket kungligt besök du haft! Julgranen är jättefin. Visst är det svårt att ta bilder nu när det är så mörkt. Kram

Ekebo sa...

Mäktigt att se älgar. Granen blev super fin... nu blev jag inspirerad att ta in våran gran ....Kram Malin

In my house sa...

Hej vännen,,,, Hehe, jag som nyss åt Älg gryta,,, de va ju passande!!! och sorgligt ;)
- Vi ska köpa gran imon,,, kul,, tänk,,, redan gran dags,, mysigt!!! Eran va jättefin,,, lagom åt alla håll liksom =)

Kramar i massor j

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar!

Wow så häftigt med tre stycken älgar utanför fönstret :-)

Önskar dig en riktigt härlig jul!

Kram
Katarina

Pysselprinsessan sa...

Hej! Vad har ni för fiffig julgransljusslinga!? Såg ju superfin ut! Nu skymtar förresten julgransmattan på bloggen!

Kramar