måndag 28 juni 2010

It´s all white now

Tjing tjing!

Efter att ha längtat länge, länge har det nu hänt. Jag har målat sockeln på huset. Det är nu inte långt kvar tills allt vad husmålning heter kan läggas på hyllan. Sista sidan på huset är grön och fönstren är på väg att bli vita och uppfräschade.

Vitt gjorde susen. Källarfönstren är inte längre så framträdande då de också blivit helt vita. Vitt känns fräscht och nytt.

Nu undrar jag, hur ser det ut runt sockeln på era hus? Vad är snyggt att ha närmast huset då man inte har möjlighet att plantera där längre?

Kram Annika

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snyggt det blivit och skönt att ni snart är klara med all målning!:)
Vi har stenläggning runt nästan hela huset, men om jag vore du skulle jag ställa ut lite krukor med blommor vid huset. Kanske några stycken i små grupper...
Kram

Fröken Fräken sa...

Stilrent och snyggt! Jag tycker att det var väldigt snyggt att ha det rent runt omkring sockeln, men annars kan jag tänka mig att det skulle vara snyggt med typ tre stora krukor på ett ställe,och med någon grön växt eller mindre träd i.

Unknown sa...

Det där blev ju jättefint o fräscht! Håller med ovanstående att ställa ut några större krukor med växter i. Ha det gott. Kram Lenita

Huset på kullen sa...

Vad snyggt, att det kan göra så mycket med att måla sockeln.

Runt våran sockel ser det förskräckligt ut, mest land med ogräs. Så jag ser fram emot att se vad du får för tips. Vi har pratat en hel del om att ev lägga sten och ha lite krukor istället för land.

Ha en skön kväll! Kram Linda

charm design sa...

Riktig god ferie og sommer til deg også
Klem Heidi

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev. Vi har gräsmatta och rabatter runt hela huset, men som de andra skriver så krukor är ju perfekt att ställa ut.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis